Компанията Hyundai официално представи спортната версия на хечбека i30, която е получила добавка N към името си. Това е първият автомобил от новата N-гама, под която ще се предлагат „напомпаните” модели на корейския производител.
Автомобилът е оборудван с 2,0-литров бенизнов турбомотор T-GDI с директно впръскване на горивото. Агрегатът ще развива 250 к.с., но при добавяне на предлагания като опция пакет Performance Pack мощността нараства до 275 к.с. И в двата случая въртящият момент е 352 Нм.
Моторът на Hyundai i30 N се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия, като тази комбинация позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,2 секунди и развиване на максимална скорост от 250 км/ч. Задвижването е към предните колела.
В оборудването на хечбека влизат активно окачване, диференциал с повишено триене и електронно управление, активна изпускателна система, лънч-контрол за бърз старт от място и система за стабилизация, която може да се изключва от шофьора.
Автомобилът разполага и със система за изменение на режимите на работа на електрониката с 4 фиксирани варианта - Eco, Normal, Sport и N, както и с един, който може да се програмира индивидуално - N Custom. В последния случай шофьорът има възможност да промени настройките на окачването, на кормилното управление, на системата за стабилизация и на диференциала. Самите режими се сменят с бутони на волана.
Разработката на хот-хеча е дело на бившия главен инженер на подразделението BMW M GmbH Альберт Бирман, който се присъедини към Hyundai през 2014 г. По време на тестовете автомобилът е навъртял повече от 10 000 км на пистата „Нюрбургринг”, където корейците имат собствен изследователски център.
От компанията-произвозител определят Hyundai i30 N като директен конкурент на Volkswagen GTI и Peugeot 308 GTi.
Снимки: Hyundai