По време на презентацията на новото Porsche 911 Turbo S Exclusive Series и следващото поколение 911 GT2, което впрочем има 700 к.с., от компанията си позволиха да сравнят двата автомобила с легендарната състезателна машина Porsche 935. Един човек обаче никак не е съгласен с това сравнение, а той меко казано знае какво говори.
Германският състезател Валтер Рьол е имал късмета да се състезава с Porsche 935, когато машината набира популярност по световните трасета. Според него, управлението на новото GT2 RS е като детска игра в сравнение с първичното 935. Нещо повече, Рьол казва, че ако GT2 RS може да се управлява с един пръст, то на него му се е налагало да държи волана на 935 с две ръце и дори да си помага с коляното, само за да задържи автомобила в правилната посока.
Неотдавна, ветеранът Валтер Рьол дори отказа да седне зад волана на 935, което трябваше да кара на състезанието за класически автомобили в Льо Ман (Le Mans Classic). Според него той е толкова труден за каране, че удоволствието зад волана е много малко.
Автомобилът на снимките е перфектен екземпляр от модела, който е бил притежаван от Боб Ейкин и се е състезавал в “24 часа на Льо Ман”, макар че отпада предсрочно от надпреварата. Автомобилът има невероятна червена окраска от генералния спонсор Coca Cola и преди няколко години е бил реставриран изцяло. Ако ви се струва малко по-различен от останалите коли от тази серия, това най-вероятно е защото този автомобил не е съвсем обикновено състезателно Porsche 935.
Той е било модифициран с нос от Lola T60 и нов монокок, благодарение на което си печели званието “Super GTP” 935. Точната мощност не е ясно, но е в порядъка на 800 к.с.
Интересното е, че в момента тази кола се продава. И докато няколко стотин хиляди долара ще ви стигнат за чисто ново Porsche GT2 RS със 700 “коня”, чистокръвният състезател от снимкитие струва четири пъти повече - 1.2 млн. долара.
Porsche 935 излиза през 1976 като еволюция на прототипа Porsche Carrera RSR 2.1 Turbo. Още от следващия сезон 1977 от Porsche започват да предлагат 935 на клиентски отбори, в резултат на което колата участва в десетки международни състезания. През 1979 автомобилът печели в общото подреждане на “24 часа на Льо Ман”, а след това следват победи в много други състезания за издръжливост, в това число надпреварите в Сибринг, Дейтона, Нюрбургринг и др. От общо 370 състезания, в които участва, Porsche 935 печели 123.