Новият Honda Civic Type R вече си спечели слава с рекорда за най-бърза обиколка на Северната дъга на Нюрбургринг за автомобил с предно предаване, а за разлика от някои свои съперници японският хот-хеч се предлага ексклузивно с 6-степенна механична трансмисия.
Този избор на Honda беше посрещнат ентусиазирано от най-запалените почитатели на Type R, но също така потенциално ограничава кръга клиенти на най-мощната версия на Civic.
В интервю за австралийското списание Car Advice заместник-шефът на проекта Civic Type R - Юджи Мацумочиq призна, че решението в полза на механичната трансмисия е било взето заради по-ниското й тегло.
Разпределението на теглото при Civic Type R спрямо предния и задния мост е 62,5 на 37,5 и добавянето на автоматик или трансмисия с два съединителя е щяло да прехвърли още тегло отпред.
„Type R трябва да има блок двигател-трансмисия, който да не е много тежък – обясни Мацумочи. – И тъй като моторът е малко по-тежък, то трансмисията задължително трябваше да е по-лека.”
Type R се задвижва от 2-литров 4-цилиндров двигател с турбо, който има мощност 306 к.с. Чрез 6-степенната механична трансмисия моторът задвижва предните колела, като се използва и съединител с ограничено приплъзване.
Но Мацумочи призна, че по-ниското тегло не е бил единственият фактор в полза на по-леката трансмисия.
„С механичната предавателна кутия шофирането на Type R е много забавно – обясни японецът. – Понякога е трудно да се уцели моментът на превключване на предавките, но затова сме предвидили ограничител на оборотите, така човек се научава по-бързо.”
Той обаче не коментира информацията, че е възможно в близко бъдеще гамата на Type R да нарасне с версии със задвижване 4х4 или с окачване, което осигури GT вариант на хот-хеча.