IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

С автоматик Honda Civic Type R ще е твърде тежък

А и така хот-хечът е по-забавен за каране, категорични са японците

С автоматик Honda Civic Type R ще е твърде тежък

Новият Honda Civic Type R вече си спечели слава с рекорда за най-бърза обиколка на Северната дъга на Нюрбургринг за автомобил с предно предаване, а за разлика от някои свои съперници японският хот-хеч се предлага ексклузивно с 6-степенна механична трансмисия.

С автоматик Honda Civic Type R ще е твърде тежък

Този избор на Honda беше посрещнат ентусиазирано от най-запалените почитатели на Type R, но също така потенциално ограничава кръга клиенти на най-мощната версия на Civic.

В интервю за австралийското списание Car Advice заместник-шефът на проекта Civic Type R - Юджи Мацумочиq призна, че решението в полза на механичната трансмисия е било взето заради по-ниското й тегло.

Разпределението на теглото при Civic Type R спрямо предния и задния мост е 62,5 на 37,5 и добавянето на автоматик или трансмисия с два съединителя е щяло да прехвърли още тегло отпред.

„Type R трябва да има блок двигател-трансмисия, който да не е много тежък – обясни Мацумочи. – И тъй като моторът е малко по-тежък, то трансмисията задължително трябваше да е по-лека.”

Type R се задвижва от 2-литров 4-цилиндров двигател с турбо, който има мощност 306 к.с. Чрез 6-степенната механична трансмисия моторът задвижва предните колела, като се използва и съединител с ограничено приплъзване.

Но Мацумочи призна, че по-ниското тегло не е бил единственият фактор в полза на по-леката трансмисия.

„С механичната предавателна кутия шофирането на Type R е много забавно – обясни японецът. – Понякога е трудно да се уцели моментът на превключване на предавките, но затова сме предвидили ограничител на оборотите, така човек се научава по-бързо.”

Той обаче не коментира информацията, че е възможно в близко бъдеще гамата на Type R да нарасне с версии със задвижване 4х4 или с окачване, което осигури GT вариант на хот-хеча.

Тагове: honda honda civic type r
0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Качеството им тотално падна на европейските модели откакто започнаха да ги правят в Англия. Преди това повечето бяха японски и с безупречно качество. Отдела им за Европа трябва да го закрият, да уволнят всички и да го създадат с нови хора. Тези, които са в Европа са неадекватни и вършат големи глупости. Не става масов модел да ти го пробутват с цена за премиум. А моторите им са друга бира. Най-добрите, здрави и икономични на много добри цени и повечето ги правят в Япония.Това е разликата...
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До оня с моторите ( преди 2 години )
    Живея в Германия и съм работил по проект в една от автомобилните компании! Може да се каже, че имам повече "вземане-даване" в автопроизводството от теб!Изобщо че искам да ти давам "наклон", ти си "велик", само дето не ти личи много!
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    моторите им може да са добри, но официалния вносител на резервни части е изключително финансово невъзпитан, да не говорим че чакаш 3 седмици да ти доставят нещо, а в гърция за мотори имат всичко налично
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Кодошо ( преди 2 години )
    Оризарето искат да кажат, че: - и в 21-ви век все още нямат свестен спортен автомат; - ще загубят някое и друго доларче печалба! А дошоваците да се вързват на приказките за "натежаването" с 5-10 кг ... Ха ха ха!
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Искам да поздравя колегата с моторите Хонда за коментара във форума. И аз мисля че моторите им, особено в Суперспорт класа, са класи над автомобилите които произвеждат в момента (не са най-бързите на пазара но определено са най-надеждните). За представителя на Хонда в България просто нямам думи. Последният мотор Хонда който карах (продадох го преди около 2 години) си купих от Италия и си го поддържах сам (смяна на масло и филтри) за да не ми се налага да се занимавам с вносителя.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Що бе ти колко коли произведе? Кажи колко, че си решил да ни даваш наклон. Това, което правим е градивна критика.Как преди правеха добри коли, а сега не толкова. Хайде кажи. Фен съм им карам моторите им, но не сменят ли политиката си и производството с по-добро ме губят, като клиент. Преди 3 г. правих тест драйф с Джаз хибрид за жената исках да го взема. Пълна скръб човече. Че той харчи колкото нехибридната версия, която е пробвахме. Бяхме потресени от това и служителя беше надувалка и до там.
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Бях им голям фен. Имах Сивек 3, 4 и 5-та генерация. Прекрасни автомобили. Наказваха всичко от масивият клас, бяха леки, икономични и безумно здрави автомобили. След 5-тата генерация нещата взеха да отиват на зле. Вдигнаха цените, управлението и кефа се изгубиха и качеството им падна. И сега съм им фен, но в моторите. Карам мотори само Хонда и съм супер доволен. Все едно колите и моторите им не са една фирма, а 2 отделни. Коренно различна политика водят.
  • #3
    22 rate up comment 11 rate down comment
    112 ( преди 2 години )
    Хондата е зверска и е абсолютно удоволствие да я шофираш. Вие си карайте "спортните" коли от по два тона, само ни правете път по планинските завои.
  • #2
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Шефовете на Хонда, още преди да си изпият сутрешното кафе, са влезли в този сайт и са взели под внимание вашите "безцени" съвети! Нищо, че никога не сте произвеждали коли!
  • #1
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    С такова разпределение на теглото, 300+ к.с.и с предно не мисля, че може изобщо да се говори за удоволствие от карането. Да си оправят разпределението на теглото между двете оси и тогава да ми приказват за удоволствие. И да е направят4х4 или да има такава опция, че стават смешни, колкото и да ги уважавам. Поздравления за рекорда, но наистина трябва да порабодят още върху този култов модел. И малко да оправят ценовата политика в Европа, че просто не е за приказване какви са им цените.