IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И Меркел оттегля подкрепата си към дизела

Трябва да залагаме на най-новите и най-добри технологии, обяви германският премиер

И Меркел оттегля подкрепата си към дизела

Германският премиер Ангела Меркел, която досега минаваше за ожесточен защитник на автомобилната индустрия в страната въпреки скандала с манипулираните дизелови двигател на Volkswagen, е на път да промени мнението си. В интервю за списанието Wirtschaftswoche тя обяви, че дните на двигателите с вътрешно горене, най-вече на тези с дизелово гориво, изглеждат преброени.

И Меркел оттегля подкрепата си към дизела

Меркел бе категорична, че нищо не може да оправдае измамните методи, използвани от производителите при измерване на вредните емисии на дизелови двигатели. Нещо повече - канцлерът отказа да поеме ангажимент за подкрепа от страна на нейното правителство към проект, целят намаляващ нивата на азотен диоксид.

"От години ние оценяваме дизеловото гориво от гледна точка на икономичността и съответно по-малкото вредни емисии СО2 във въздуха. Време е да преосмислим тази позиция и да започнем да залагаме най-новите и най-добри технологии. Двигателите с вътрешно горене имат бъдеще, но те трябва да бъдат част от хибридни системи", коментира канцлерът на Германия.

Експерти посочват, че изявленията на Меркел не са случайни, тъй като през тази есен ще има избори в Германия. В същото време правителството е под огромен натиск за намаляване на замърсяването от дизеловото гориво, като властите в някои от големите градове - като Мюнхен и Щутгарт, смятат да въведат забрана за използване на дизелови автомобили.

Два дни преди изявлението на канцлера нейното правителството обяви, че предстои създаване на национален "дизелов форум", който ще търси начини за намаляване на замърсяването.  Част от него ще стане нова организация, чиято задача ще бъде да тества превозните средства. Само ден след това решение BMW, Audi и производителят на камиони MAN се съгласиха с искането на властите в Бавария да намалят емисиите на азотен диоксид (NOx) на своите дизелови двигатели.

Очаква се чуждестранните производители също да се присъединят към ангажимент за намаляване на емисиите, като това ще стане на първото заседание на "дизеловия форум", предвидено за 2 август. Всичко това накара Германския автомобилен клуб ADAC - най-голямата организация на автомобилисти в Европа, да препоръча на своите членове да се откажат или да преосмислят закупуването на дизелови автомобили.

Снимка: Carscoops
 

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Край ( преди 6 години )
    Меркел какво ще каже на тия дето обработваха 20г. да си купууват дизелаци и сега им забраняват големите градове да ги карат. сигурно ще им каже да издишат силно въздух през устата.
  • #7
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    До вчера дизела беше най-доброто според производители и политици стоящи зад тях, сега вече изведнъж това вече не е така пак според същите .Заради това безотговорно поведение трябва да има огромни глоби неустойки и наказания.И вече след това няма да има такива ветропоказатели.
  • #6
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И немците и французите отровиха Европа с навтовите си печки. Дано обаче ги забранят на общо европейско ниво, защото иначе нали се сещате, горката България. Тарикатите ще си накупят мощни бракувани нафтови печки от запад и хептен ще ни одушат.
  • #5
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ВАГе, ти само заглавието и коментарите ли четеш? Баба ти Меркелица коментира нафтовите печки. Прочети статията поне веднъж и има някаква минимална вероятност да разбереш за какво иде реч. Изкарай ги тези нафтови сажди от кратуната си, че много са ти замъглили съзнанието! И не си мисли, че всички с като теб и карат дизел нов внос с махнат катализатор. Скоро далаверката с крадената нафта ще секне, като ги забранят и у нас тези бангии. Дано само е по-скоро, че вече е нетърпимо.Ще виеш на умряло...
  • #4
    12 rate up comment 13 rate down comment
    до Анонимен ( преди 6 години )
    Именно - *** и Пульо тръгнали да коментират новите дизели, при положение че карат автомобили на средна възраст 15 години, сглобявани по автоморгите на Западна Европа от албанци, турци и араби!
  • #3
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А кога ще забранят 20 годишните кошници от Горубляне и Дупница?Значи в Румъния може, в България не може?Автомобили до 8 годишна възраст!След това - голями данъчни налози!
  • #2
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    хахаха сетила се мара да се побара.докато развивахте нафтовите печки другите са 20-30 години вече пред вас в технологично отношение.от колко десетилетия учените алармират за азотния диоксид че от него умират милиони хора а не от со2 и много добре го знаехте но лъжехте. сега също лъжете и замазвате очите на хората. щели да създават "дизелов форум" завалиите и да борят дизелите с него и да спират замърсяването.смешници!
  • #1
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ама как ве? Нали до онази година се кълняхте и убеждавахте всички, че дизелът е най-модерната, икономична и екологична технология! Нали и "тестове" правехте, за да докажете м***л0yмието си. И всички медии бяхте впрегнали, за да убедите света. Същият този свят ви се смееше на глупостите и манипулациите. И накраь за пореден път мита за умните и технологични германци падна. Дори канцлерката ИзпepKeл индиректно го казва. "Умната" германка, която вкара 0рките и унищожи старата прогнила европа.