Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

SEAT показа и втория си кросоувър

Компактният Arona e изграден на базата на новата Ibiza

SEAT показа и втория си кросоувър

Вторият кросоувър на испанската марка SEAT бе представен официално на церемонияв Барселона. Моделът носи името Arona, като официалната му премиера ще се състои по време на автосалона във Франкфурт през есента.

SEAT показа и втория си кросоувър

Компактният SUV е изграден на платформата MQB A0, която дебютира при друг модел на испанците – хечбека Ibiza, показан по-рано тази година. Новият Arona ще се разположи под Ateca в моделната гама на производителя.

Автомобилът е получил предница с тънка решетка на радиатора, която е обградена от светодиодни фарове с триъгълна фома. Машината има голям въздухозаборник, пластмасови предпазители по каросерията и изкуствени алумуниеви акценти на бронята. Сред основните елементи на дизайна са още светодиодни задни светлини, контрастен покрив и аеродинамичен спойлер на задната врата.

Като размери Seat Arona е със 79 мм по-дълъг от новата Ibiza – 4138 мм, като освен това е и по-висок с 99 мм. Това осигурява по-голям клирънс и повече място в салона. Обемът на багажника е 400 литра. Седалките са разположени по-високо и освен по-голямо удобство осигуряват и лесно влизане и излизане на пътниците.

Оформлението на салона е просто, но функционално. Кросоувърът е получил 3-спицев волан и метални акценти. Има и информационно-развлекателна система с 8-инчон дензорен дисплей (Android Auto и Apple CarPlay), камера за заден ход, безкабелно зарядно и др.

За модела се предлага голям брой варианти за оформление на интериора и екстериора, както и различни опции. Например, има възможност за 68 цветови комбинации по избор, а в оборудването могат да влязат адаптивен круиз-контрол, система за следене на „слепите” зони и друго оборудване.

Гамата двигатели на Arona ще зависи от пазарите. Тя ще вкючва 1,0-литров TSI мотор с 3 цилиндъра, развиващ 95 или 115 к.с. Спортната версия FR разчита на 4-цилиндров двигател 1.5 TSI със 150 к.с.

За модела е предвиден и 1,6-литров дизел TDI с 95 или 115 к.с. На някои пазари ще бъде предложена версия с 1,6-литров MPI със 110 к.с. Има и версия на метан (CNG), при която 3-цилиндровият TSI с обем 1,0 литър развива 90 к.с. Скоростните кутии са 6-степенна механична и 7-степенна DSG.

Клиентите ще могат да избират между 4 нива на оборудване - Reference, Style, FR и Xcellence, а продажбите на Arona стартират веднага след салона във Франкфурт.

Снимки: Seat
 

Тагове: suv seat arona
0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Аз 1.9 дизел съм карал ( 2010 ) и не се и доближаваше до каталожния разход.." Ти може и да го караш като за последно, та какво мерило си? Аз 1.9 TDI го докарвах до 0.3/100 разлика от каталожния за градско. Извън съм го постигал, наистина рядко, но нямам фикс идея спрямо разхода. По темата: Само този мотор от 90кс на метан не знам как въобще го сложиха...
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Вървят си перфектно новите автомобили - и с 1.2 двигател, и с 1.0 двигател! И си ускоряват достатъчно бързо и си харчат прилично малко! Това обаче няма как да го обясниш на някого, който живее още в 2000 година и очаква автомобил среден клас да е с двигател 4.2 литра!
  • #4
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    А супърб с 1.9 дизел не харчи средно 5.3, той за бензинов 1.4 ми говори колко харчел. Я се качи го покарай и пак ми се обади. Аз 1.9 дизел съм карал ( 2010 ) и не се и доближаваше до каталожния разход.. За евтини материали в интериора не ми се говори въобще. Иначе е много голям вътре - да факт е, но нищо повече.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Хаха не ама са карал октавиа 1.6 бензин и грам не върви, а харчи над 15 в града. Същото е с тоя супърб с най-припадналия двигател. Карал съм и други марки с тежко купе и уж малък и икономичен двигател и резултата е еднакъв - не върви, а харчи много. Точно за тоя двигател на Форд пък толкова тестове показаха, че харчи много над обявеното и е по-скъп за поддръжка и закупуване... Абе седнали да ми обясняват фафли.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    фен ( преди 1 година )
    Супер изглежда, както повечето Сеати от 5 години насам. От двигателите 1.5 150 коня, ще е супер, но предполагам че купето е достатъчно леко и за 90-100 коня. до Първият коментар: явно не си карал по-нови коли, а и информираността ти е близка до 0.. много е смешно да се излагаш пред много хора - добре за теб в случая е че си Анонимен ;)
  • #1
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това май ще е като супърба с 1.2 двигател - пълен мъртвец, който ще харчи много гориво. Кви са тия двигатели по 90 коня за такова голямо купе ? Евтино и неефективно - запазена марка на СЕАТ.