Американско семейство поиска от компанията Tesla да им върне парите, похарчени за кросоувъра Model X, тъй като задната лява врата тип "крило на сокол" е започнала да се отваря по време на движение. По това време на задната седалка се е намирало 6-годишното дете на собствениците на автомобила, които се оплакаха публично от случилото се.
Двойката поръчала своя кросоувър през септември 2015 г., но го е получила едва през януари 2017 г. При това веднага са започнали проблеми с колата - електрониката непрекъснато е искала обновяване на програмното обезпечение, а резервоарчето с течност за чистачките се е пръснало.
Малко по-късно се е появил и постоян шум, идващ от лявата задна врата и се е наложило колата да посети сервиз. Там е открит дефект на уплътнителя, който е отстранен. В резултат на това вратата не може да се отваря и това налага ново влизане в сервиза. Ремонтът е извършен, а от Tesla предлагат на клиентите като компенсация безплатно обслужване.
През април обаче нещата се повтарят - вратата престава да се отваря и следва ново посещение на сервиза. Оттам първо уверяват собствениците, че проблемът е отстранен, но при извършената проверка се оказва обратното. И колата остава за нов ремонт, който е извършен за един ден.
В началото на юни по време на движение при скорост от 65 мили (около 100 км/ч) проблемната врата започва да се отваря по време на движение. Това кара собствениците на кросоувъра да си поискат от Tesla Motors платените за електромобила пари.
Засега от компанията липсва отговор, но това не е първият подобен случай с неин автомобил. Досега редица клиенти имаха претенции, предимно свързани с работата на автономните системи, заради които дори се стигна до някои инциденти. При тях имаше и загинали шофьори.
Снимка: Tesla