IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Някои държави могат да забранят новата хиперкола на McLaren

Проблемът е в конструкцията на все още непроизведения автомобил

Някои държави могат да забранят новата хиперкола на McLaren

Британският производител McLaren активно работи върху приемник на легендарния си модел F1, но още преди той да бъде готов се появяват пречки за неговото използване. Оказва се, че някои държави, където движението е обратно (десен волан), може да забранят сертификацията на автомобила заради неговата нестандартна конструкция, съобщава изданието Motoring.

Някои държави могат да забранят новата хиперкола на McLaren

Бъдещият модел на McLaren, известен засега като BP23, ще повтори схемата с F1, при която шофьорското място е по средата на салона. Двете допълнителни седалки са разположени встрани и зад водача, което може да се окаже проблем, тъй като подобна конфигурация противоречи на стандартите, които използват транспортните средства в Австралия, например.

В местния правилник е записано, че автомобилът трябва да разполага с волан, който не трябва да е разположен вляво от центъра на салона. С това проблем няма, тъй като при бъдещия модел на McLaren кормилото ще бъде в средата. Посочено е още обаче, че седалката за пътника не може да бъде поставена вдясно от волана и от мястото на шофьора. Точна тази точка в правилника ще попречи на колата да получи разрешение за движение в страната.

Някои държави могат да забранят новата хиперкола на McLaren

От McLaren са категорични, че хиперколата ще използва схемата 1+2 – шофьорско място и две пътнически места зад него, което явно създава конфликтна ситуация с правилника в Австралия. Според изданието, подобен проблем може да се появи и в дружи държави, където движението е обратно, а автомобилите са с обратен волан.

Някои държави могат да забранят новата хиперкола на McLaren

Впрочем, във Великобритания положението е същото, но там няма забрана за ползване на автомобили с ляв волан. Все още не е ясно какви мерки ще вземат в McLaren, но пазарът в Австралия е сред основните за марката и ще трябва да се търси решение на проблема.

Снимка: McLaren

Тагове: mclaren f1 bp23
0 от 500