IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Култов бразилски модел се връща на пътя

Купето Puma този път ще използва мотор на General Motors

Култов бразилски модел се връща на пътя

Местните автомобилни производители не са особено известни извън пределите на Бразилия, но и сред техните модели понякога има доста забележителни автомоили. Такива, например, са спортните коли Puma, които се произвеждат през периода от 60-те до 90-те години на миналия век. Сега група ентусиасти е решила да върне марката към живот.

Култов бразилски модел се връща на пътя

Възраждането на Puma ще започне с направата на пистова версия на купето със средно разположен двигател. То ще бъде построено на платформа от композитни материали, а като габарити ще бъде съпоставимо с роудстъра Mazda MX-5, съобщава Motor1.

Задвижването на автомобила отново ще бъде поверено на двигател, производство на чужда компания. В миналото колите на Puma разчитаха на мотори DKW и Volkswagen, но този път бразилците са се спрели на задвижващ агрегат на General Motors.

По предварителни данни става дума за 2,0-литровия мотор на Opel, развиващ мощност от 180 к.с. За спортна кола подобни параметри не изглеждат впечатляващо, но създателите на автомобила са убедени в неговата динамика, тъй като той ще тежи само 570 кг. Версията за обществени пътища ще е малко по-тежка заради шумоизолацията, климатика, сваляващия се покрив и други подобни допълнителни компоненти.

Култов бразилски модел се връща на пътя

Възродената Puma ще излезе в ограничен тираж, тъй като всеки автомобил ще се прави на ръка. Засега няма яснота кога ще бъде готов пистовият вариант, който ще получи добавка GT към името си.

Оригиналният модел се появи през 1965 г., като бе създаден от местния автомобилен състезател Рино Малцони. Благодарение на достъпната си цена и оригиналния дизайн купето бързо набра популярност, а компанията Puma просъществува до началото на 90-те години на миналия век. Тогава обаче бразилската икономика бе съсипана от икономическа криза. Като цяло от модела са продадени 22 000 бройки, при това не само в Бразилия, но дори и в Европа.

Снимки: Motor1

Тагове: puma
0 от 500