Местните автомобилни производители не са особено известни извън пределите на Бразилия, но и сред техните модели понякога има доста забележителни автомоили. Такива, например, са спортните коли Puma, които се произвеждат през периода от 60-те до 90-те години на миналия век. Сега група ентусиасти е решила да върне марката към живот.
Възраждането на Puma ще започне с направата на пистова версия на купето със средно разположен двигател. То ще бъде построено на платформа от композитни материали, а като габарити ще бъде съпоставимо с роудстъра Mazda MX-5, съобщава Motor1.
Задвижването на автомобила отново ще бъде поверено на двигател, производство на чужда компания. В миналото колите на Puma разчитаха на мотори DKW и Volkswagen, но този път бразилците са се спрели на задвижващ агрегат на General Motors.
По предварителни данни става дума за 2,0-литровия мотор на Opel, развиващ мощност от 180 к.с. За спортна кола подобни параметри не изглеждат впечатляващо, но създателите на автомобила са убедени в неговата динамика, тъй като той ще тежи само 570 кг. Версията за обществени пътища ще е малко по-тежка заради шумоизолацията, климатика, сваляващия се покрив и други подобни допълнителни компоненти.
Възродената Puma ще излезе в ограничен тираж, тъй като всеки автомобил ще се прави на ръка. Засега няма яснота кога ще бъде готов пистовият вариант, който ще получи добавка GT към името си.
Оригиналният модел се появи през 1965 г., като бе създаден от местния автомобилен състезател Рино Малцони. Благодарение на достъпната си цена и оригиналния дизайн купето бързо набра популярност, а компанията Puma просъществува до началото на 90-те години на миналия век. Тогава обаче бразилската икономика бе съсипана от икономическа криза. Като цяло от модела са продадени 22 000 бройки, при това не само в Бразилия, но дори и в Европа.
Снимки: Motor1