Германският производител BMW се отказа от идеята да продава най-малкия седан в гамата си – 1-Series, на пазарите в Европа. Това съобщава изданието Autocar, като се позовава на свои източници.
Версията седан на „единицата” дебютира през ноември миналата година на атосалона в Гуанчжоу (Китай). Автомобилът се произвежда в местното съвместно предприятие, на което собственици са баварците и компанията Brilliance. Автомобилът е изграден на платформата с предно предаване UKL1, която е в основата на новото поколение на Mini и на семейство BMW 2-Series.
Както отбелязва Autocar, в BMW са взели решение да оставят седана само за пазара в Китай. Вътрешно изследване на компанията е показало, че четиривратият модел с предно предаване няма да се радва на интерес от страна на клиентите в Европа.
„Не искаме да попаднем в ситуацията на Audi, когато един компактен модел директно се конкурира с автомобил с по-големи размери. Безусловно, седанът A3 е успешен модел, но той отнема купувачи от седана A4”, обясни източникът на изданието.
В Китай седанът 1-Series се продава в три модификации - 118i, 120i и 125i. Първата разчита на 3-цилиндров мотор със 136 к.с., а при втората и третата двигателят е с 4 цилиндъра,като развива 192 и 231 к.с. Трансмисията е 6-степенна механична или 8-степенен автомат.
Снимка: BMW