Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

6 купета, които трябва да се върнат на пазара

Сред тях има конкурент на старото BMW 8-Series, както и японски изтребител

6 купета, които трябва да се върнат на пазара

Представеното преди няколко дни BMW 8-Series безспорно е един много впечатляващ автомобил, който ни накара да си спомним за оригиналния модел. Когато той бе спрян преди около 20 години, се произвеждаха още няколко много интересни купета. Тях вече ги няма, а липсата им на пазара се усеща. Представяме ви 6 такива автомобила, чиито производители би трябвало да последват примера на BMW.

Alfa Romeo GTV


Alfa Romeo GTV се появи през средата на 90-те години, когато италианската марка беше в разцвета на силите си и предлагаше най-добрите си модели. Бъдещето пред компанията изглеждаше доста обещаващо – такъв бе е и външният вид на GTV. Екстериорът на модела е дело на Pininfarina, а интериорът е правен от екип на Alfa Romeo начело с великия Валтер да Силва, който по-късно стана главен дизайнер на империята Volkswagen.

6 купета, които трябва да се върнат на пазара

Автомобилът е изграден на платформата на Fiat с предно предаване, като ползва агрегатите на Alfa 155. Най-мощната версия на GTV с V6 мотор развива 240 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 6 секунди. Скоростната кутия е само механична. От този модела са направени 80 000 бройки във версии купе и кабриолет.

Porsche 928


Една от редките машини, която щеше да бъде директен конкурент на BMW 8-Series. В началото на 70-те години тя е разработена за заместник на Porsche 911, но след това проектът едва не е закрит и пускането на купе с V8 мотор е отложено във времето.

6 купета, които трябва да се върнат на пазара

Дизайнът на 928 е дело на руснака Анатолий Лапин, който успява да избяга в Германия и практически не е променян до края на живота на модела в началото на 90-те години. Купето на Porsche дори печели титлата „Автомобил на годината” – нещо, което до този момент е немислимо за подобен тип кола.

Fiat Coupe

Още едно италианско купе от средата на 90-те години, когато на Апенините правят достъпни като цена и впечатляващи като темперамент автомобили за Европа. Интериорът на модела е правен от Pininfarina, докато външният вид е поверен на Крис Бенгъл – бъдещия главен дизайнер на BMW.

6 купета, които трябва да се върнат на пазара

Едно от тези купета става собственост на самия Михаел Шумахер по времето, когато германецът кара за Ferrari във Формула 1. Най-мощната версия разчита на 220 к.с., като се предлага само механична скоростна кутия. От модела са произведени малко над 70 000 бройки.

Mitsubishi 3000GT

При купетата от 90-те години японците са сред най-сериозните играчи. Всяка компания пуска свой автомобил, който става легенда. Mitsubishi обаче ги превъзхожда, тъй като предлага кола с турбомотор с 324 к.с. и задвижване на четирите колела. Тя притежава впечатляващ дизайн, както и много електронни системи, които са непознати до този момент.

6 купета, които трябва да се върнат на пазара

Например, в изпускателната система на 3000GT за първи път се използват специални клапани, които позволяват да се намали шума на мотора в градски условия. Или пък да се увеличи, когато оборотите се повишат. Тук добавяме завиващи задни колела, активна аеродинамика, както и електронно регулиране на окачването. В САЩ този модел се продава като Dodge Stealth, но не разполага с повечето от тези функции.

Peugeot 406 Coupe

Със своето завиващо задно окачване Peugeot 406 е еталон за „драйвърски” седан, поне като управляемост. А неговата двуврата версия със сигурност е един от най-красивите автомобили на марката в нейната история.

6 купета, които трябва да се върнат на пазара

Дизайнът на купето е дело на същите италианци от Pininfarina, като е правен паралелно с този на Ferrari F50. Произведени са около 100 000 бройки от двувратката, въпреки че самият модел стана световноизвестен не като купе, а като седан. И то благодарение на участието си във филма „Такси”.

Toyota MR

Според някои експерти този малък автомобил може да се нарече японски Porsche Cayman и Boxster в едно. В първите си две поколения той е купе с твърд покрив, а в третото MR2 се превръща в роудстър, на който може да се постави хардтоп. Моделът е със средно разположение на мотора, като е създаден по класическите канони – малко тегло и нисък център на тежеста.

6 купета, които трябва да се върнат на пазара

Двигателят на последната MR2 развива едва 138 к.с., но ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,1 секунди. Идеята на Toyota е с откритата версия да се пребори за титлата на Mazda MX-5, но следващо поколение на MR2 така и не се появява.

Снимки: Производителите
 

0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Странно - няма Калибра? Няма Корадо, Сироко? Пак е преписвано от американски сайт :)
  • #5
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Порше 928 и Мицубиши 3000 гт съм ги виждал на живо,брутални машини.Останалите горе долу стават.
  • #4
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Д ( преди 1 година )
    Не е ширпотреба, не е немска и не е на лизинг. Италианска красавица е. Преди това беше 159-ка ;) Не ми обяснявай за поддръжка на не-ширпотреба автомобили.
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    до Д ( преди 1 година )
    карай си там ширпотребата на лизинг и не се заглеждай по истински коли. Само поддръжката на 2 от тия коли към момента е повече отколкото бараката дето си си купил
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Д ( преди 1 година )
    "Поевропейчени" за автомобил е нещо като супер-добро пожелание. Казвам го като собственик на чисто нов европейски автомобил :)
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И да се върнат не бих си купил защото със сигурност ще бъдат побългарени... оп, поевропейчени. Като изпълнение ПОСМЪРТНО няма да са същите!