Първоначалната информация, че прекъсванията в производството на BMW са по вина на италиански поддоставчик, бяха опровергани от шефа на баварската компания по доставките Маркус Дюсман. Оказа се, че недостигащите компоненти за кормилни уредби са всъщност изработка на германската Robert Bosch.
Потърпевши от липсата на части са заводите в Лайпциг и Мюнхен (Германия), Рослин (ЮАР) и Шънян (Китай), където се сглобяват компактните серии на BMW - 1, 2, 3 и 4. По информация на списание Focus прекъсванията в продукцията нанасяли на компанията щети на стойност двуцифрена сума в милиони евро всеки ден.
Заводът в Лайпциг е блокиран още от петък, защото доставчикът на компонентите не е успял да се справи със заявените количества. Фабриката в Мюнхен работи в разреден режим. Сега принудителната пауза се прехвърля и върху китайския и южноафриканския завод. "Не можем да кажем кога прекъсванията в производството ще приключат", коментира говорител на BMW.
Все още не е ясно как паузите ще се отразят на продажбите. В първото тримесечие BMW достави рекорден брой автомобили, отчитайки 5.2% ръст на годишна база - но при конкурента Mercedes ръстът бе цели 16%.