IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Испански амбиции: тестваме новия Seat Ibiza

Петата генерация на хечбека излиза на нова платформа и с нов мотор

Испански амбиции: тестваме новия Seat Ibiza

Някои автомобилни марки се свързват с определен модел и Seat е една от тях. Първата асоциация с испанската компания е именно Ibiza, независимо, че в гамата има и други успешни коли, като Leon или Toledo, например. И няма как да бъде другояче, след като от 1984 г., когато излиза първото поколение на автомобила, от него са продадени над 5 млн. бройки. През юни на пазара ще стъпи новата, пета генерация на Ibiza, която имахме възможност да тестваме.

Испански амбиции: тестваме новия Seat Ibiza

Повечето автомобили от групата Volkswagen са изградени на платформата MQB, която позволява сериозно спестяване на разходи от различни компоненти. Специално за малките си модели германският производител въвежда нова версия на тази архитектура – MQB A0. И първият автомобил, на който тя се появява, е новата Ibiza. По-късно ще видим платформата и на Volkswagen Polo, Skoda Fabia и Audi A1.

БЛАГОАРЕНИЕ НА НОВАТА АРХИТЕКТУРА ХЕЧБЕКЪТ РАЗПОЛАГА с увеличено вътрешно пространство. Общо взето размерите са идентични с тези на предшественика, единствено разстоянието между двете оси е нараснало от 2470 на 2560 мм. Така на задните седалки има 35 мм повече за краката, което за малък автомобил е от съществено значение. Багажникът също е по-голям, при това с цели 56 литра и вече обемът му е 355 литра. При свалени задни седалки имате на разположение 1165 литра. Общо взето приемливо, ако пътувате със семейството си някъде за уикенда, но за дълга отпуска мястото за багаж няма да стигне.

Испански амбиции: тестваме новия Seat Ibiza

Интериорът е така проектиран, че всичко да е ясно и лесно разположено. Контролните уреди са там, където очакваш да бъдат, за разлика от други автомобили, при които губиш много време, докато разучиш кое къде се намира. Акцентът, разбира се, е в средата – 8-инчов дисплей, който също се управлява напълно интуативно.

НОВАТА IBIZA ПЕЧЕЛИ ЧЕРВЕНА ТОЧКА
и с индуктивното зарядно за смартфони, което се появява за първи път при автомобил от такъв клас. Става както за устройства с Android, така и с айфони. За музикалните маниаци се предлага и аудиосистема с 300 вата. В оборудването на модела влизат още адаптивен круиз контрол, система за придвижване в задръствания, система за безключов достъп със стартов бутон, ново поколение предни и задни сензори за паркиране, камера за задно виждане и др. Общо-взето всички екстри, които качват цената на модела.

Испански амбиции: тестваме новия Seat Ibiza

Явно се вижда идеята на Seat, моделът да събере различни видове клиенти. Затова се предлагат две специални версии – подчертано спортната и младежка FR, както и „лайф-стайл” или XCellence, която ще се единствено на дамите най-вече заради специфичния си цвят. Като цяло оборудването им е идентично, така че пренебрегнати няма да има.

ОСВЕН НОВА ПЛАТФОРМА ПРИ IBZIA СЕ ПОЯВЯВА И НОВ ДВИГАТЕЛ
, на който Volkswagen ще разчита за бъдеще. Това е 1,5-литровият TSI, дебютирал при обновения Volkswagen Golf. Мощността му е 150 к.с., като може смело да се каже, че това е най-доброто предложение за модела. Двигателят е напълно достатъчен, за да може компактният хечбек да се справи с всяко предизвикателство на пътя, като в същото време е и доста икономичен – в рамките на 5,3 л/100 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,5 секунди, като клиентът ще избира между 6-степенен автомат или 7-степенна DSG скоростна кутия с 2 съединителя.

Испански амбиции: тестваме новия Seat Ibiza

Другите бензинови мотори са добре познати. Това са 1,0-литров, 3-цилиндров атмосферен с 65 и 75 к.с., както и турбодвигател със същия обем, но с 95 или 115 к.с. Има, разбира се, и дизел – 1,6-литров със 110 к.с., но по обясними причини в Seat предпочитат да не наблягат на него. Вместо това разчитат много на версията с метан, която ще се появи до края на годината. Тя ще бъде с 1,0-литров мотор с 95 к.с. и е насочена най-вече към пазарите в Италия, Германия и Холандия, където  има развита мрежа от станции за зареждане.

В SEAT СА ВЗЕЛИ И ДРУГИ ВАЖНО РЕШЕНИЕ ЗА МОДЕЛА 
– той няма да се предлага във вариант с 3 врати, като комби или в спортната версия Cupra. Последното означава, че по-мощна Ibiza няма да има. Според продуктовия мениджър на модела за Европа – Антонио Балдевиесо, изследванията показват, че подобни автомобили вече не се радват на сериозен интерес. И затова в компанията са решили да оставят Cupra за „баткото” Leon.

Испански амбиции: тестваме новия Seat Ibiza

Като цяло хечбекът има всичко, от което се нуждае един съвременен автомобил. Предстои да научим и цените му, които ще станат ясни при старта на продажбите. В Барселона обаче стана ясно, че те няма да са от най-ниските, което се очертава като проблем в клас, в който конкуренцията е убийствена. В същото време испанците имат огромни амбиции, след като стартираха ударно годината и приключиха първото тримесечие с рекордни за последните 16 години продажби. Те са с 14% по-големи от тези през 2016 г., като това се дължи на обновения Leon и на новия Ateca. Сега към тях се присъединява и Ibiza, а после ще дойде и вторият кросоувър на марката Arona.

Снимки: Automedia, Seat
 

Тагове: seat ibiza
0 от 500