IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

Сега този тип автомобили струва цяло състояние, затова обръщаме глава към втората употреба

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

Както в миналото, така и сега, спортните автомобили със средно разположени двигатели са запазена територия за платежоспособни клиенти. Тяхната цена обикновено е минимум шест цифрена, но все пак феновете на концепцията имат избор. Поне що се касае до автомобилите втора ръка. Там цените са доста по-достъпни, поради простата причина, че това са автомобили, носещи основно удоволствие. Често те имат тесни интериори, малки багажници, ниски са, което ги прави неудобни за влизане и излизане, а двигателите им са настроени за агресивен стил на шофиране. С други думи казано, такава употребявана кола си купуват най-запалените фенове. Именно за тях подбрахме 10 достъпни предложения. За целта използвахме цените от германски специализирани сайтове.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

1. Porsche Boxster – от 5000 евро

Първото поколение на Boxster е силно подценявано и често по презумпция хората смятат, че тази кола има задно разположен двигател. Всъщност, боксерният двигател на Boxster е монтиран пред задния мост, заради което мнозина твърдят, че управлението на модела е по-добро от това на легендата 911. Освен това, цената е в пъти по-ниска от тази на по-именитото Porsche.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

2. Fiat X1/9 – от 3000 евро

По-евтин, но и по-рядък автомобил в сравнение с Boxster. Fiat X1/9 често е наричан „мини Dino”, заради роднинската му и концептуална връзка с eдноименното бюджетно Ferrari. Този автомобил е създаден от дизайнерът Марчело Гандини, който по това време работи в студио Bertone. Купето, нарисувано от него, е комбинирано с брилянтна платформа, а в първите години автомобилът е оборудван с 1.3-литров двигател със 75 к.с. По-неугледните коли от по-късните години разполагат с 1.5-литрови мотори с 85 к.с., но въпреки това силата на тази кола никога не е била в скоростта.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател
10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

3. Lotus Elise – от 13 000 евро

Чудесен избор за всеки, който иска пуристки спортен автомобил. Elise се произвежда повече от 20 години, което прави изборът на пазара огромен. Фаровете на първата серия от модела напомнят жабешки очи, а именно това са и най-леките варианти на Elise. Второто поколение е по-лесно контролируемо и изглежда много по-екзотично и луксозно. Първоначално от Lotus използват двигатели на Rover, а впоследствие преминават на агрегати Toyota. Мощността им започва от 120 к.с. Цените на Elise тепърва ще започват да растат, така че покупката на автомобил от серията е препоръчително да се случи сега.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

4. Opel/Vauxhall Speedster – от 10 000 евро

Този автомобил произхожда от Elise, но е много по-рафиниран и лесен за каране от своя донор. Външният вид също е по-обран, но все така атрактивен , което го прави желан от феновете. За препоръчване е версията Turbo, която има 200 к.с. и достатъчно въртящ момент, за да накара гърбовете на двамата вътре да залепнат за облегалките.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

5. Toyota MR2 – от 2500 евро

Този автомобил е представител на класическата японска тактика от преди няколко десетилетия – изкопирай нечий друг продукт (в случая Fiat X1/9), но го подобри значително. Произведени са три поколения MR2, като един от най-разумните избори е най-новият модел, който е достатъчно надежден, красив за гледане и интуитивен за каране. Само внимавайте с 1.8-литровия атмосферен двигател на Toyota, който разполага с 140 к.с., но има склонността да гори масло на борда на MR2.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател
10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

6. Pontiac Fiero – от 2000 eвро

Може би в началото на 80-те General Motors преживяват кризата на средната възраст, защото изведнъж представят Fiero – двуместно спортно купе с панели от фибростъкло и средно разположен двигател. Това остава най-смелият автомобил от Детройт години наред. Fiero се произвежда от 1984 до 1988 и се задвижва от 2.5-, а по-късно и от 2.8-литров двигател.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

7. Lotus Esprit – от 23 000 евро

Цените на първото поколение на Esprit (S1), които се свързват с филмите за Джеймс Бонд, вече удрят тавана и се доближават до територията на Ferrari, но въпреки това все още човек има шанс да намери оригинален ръбат Esprit S3 на Джуджаро или от по-късните и заоблени версии на дизайнера Питър Стивънс. При всяко положение си струва от гледна точка на инвестицията.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

8. Lancia Montecarlo – от 14 000 евро

Lancia Montecarlo се среща по-рядко от Ferrari 308, а в някои сайтове за автомобили втора употреба дори не присъства в списъка с моделите на италианския производител. Все пак няколко такива бройки в момента се продават в Европа. С малка пауза от две години автомобилът е произвеждан от 1975 до 1981 във завода на Pininfarina в Торино. Предлагала се е като купе и тарга, а клиентите са имали избор от 1.8- и 2.0-литров двигател.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

9. MG F – от 1000 евро

През 90-те тази британска модерна класика е интересна гледка, но днес е тотално забравена. Зад двете седалки е монтиран същия двигател на Rover, който задвижва оригиналния Elise. Именно заради това автомобилът страда и от същите проблеми с гарнитурата на цилиндровата глава. Интересното в случая е, че MG F е много, много по-евтин от Elise, а също е приятен за каране. Само трябва да свикнете с тоталната липса на характер, която е обичайна черта на моделите на MG.

10 евтини джобни ракети със средно разположен двигател

10. Autozam AZ-1 – от 12 000 евро

Представете си умалена версия на MR2 с отварящи се нагоре врати и предница на Porsche 928. Дори за типично лудите стандарти на японския kei car автомобилен клас, AZ-1 е доста специален автомобил, който много трудно може да бъде намерен в Европа. Дизайнът е дело на Suzuki, но впоследствие той е купен от Mazda и дъщерното дружество Autozam. AZ-1 се задвижва от 657-кубиков трицилиндров двигател с 65 к.с. Не е бърза, но със сигурност е забавна. 

Снимки: Производителите

0 от 500