„BMW никога няма да направи автомобил без волан и педали”, заяви председателят на Съвета на директорите на BMW AG – Харалд Крюгер, цитиран от Automotive News. Той бе категоричен, че идеята на баварския производител е да продава емоции и усещания, а не просто средства за придвижване от точка А до точка Б.
„Ние не сме най-добрите в създаването на радари и сензори, затова си сътрудничим с Mobileye. Ние не произвеждаме чипове, но работим с Intel. Неотдавна станахме партньори с Delphi в областта на програмното обезпечение. Въпреки, че използваме най-новите технологии, ние никога няма да направим автомобил без педал и волан”, каза Крюгер.
Топ-мениджърът разкри и вижданията си за бъдещата бизнес-стратегия на концерна. Тя предвижда BMW да заложи не на увеличаване на продажбите на автомобилите си, а на развитието на нови технологии. Най-важните от тях са сегментът на електромобилите и мобилните системи.
През миналата година баварският производител продаде рекордните за компанията 2,37 млн. нови автомобили от марките BMW, Mini и Rolls-Royce. Електрическите и хибридните машини са 62 000, като целта е тази бройка през 2017 г. да достигне 100 000.
Снимка: Automotive News