
Сегашното поколение на BMW 3-Series се произвежда от 2011 г. и компанията вече активно работи върху неговия наследник, който ще получи индекс G20. Немците са пределно амбицирани чрез внедряването на високи технологии да си върнат първото място в сегмента на компактните премиум-модели, където лидер сега е Mercedes-Benz.
Официални подробности за модела на баварците все още липсват, но изданието Autonews разкри какво да очакваме от новата тройка – смел дизайн, нови опции, по-производителни двигатели, както и електрическа версия. Това са основните оръжия на модела.
Нов дизайн и други пропорции
Седмотото поколение на BMW 3-Series ще бъде по-дълго и по-широко, но и по-ниско от своя предшественик. Очаква се дизайнерите на баварците да променят пропорциите и външния вид на модела, като ще заложат на черти и елементи от новото 5-Series. Въпреки това „тройката” ще запази характерния вид на предната си част.
Гъвкава модулна платформа
Измененията в размерите и дизайна ще бъдат постигнати благодарение на новата платформа CLAR, използвана при последните 5-Series и 7-Series. Шасито се отичава със своята гъвкавост, което позволява на него да се изграждат модели с различни размери. Това ще стане базово за всички автомобили на BMW със задно предаване.
В конструкцията на шасито се използваллеки материали – алуминий, стоманени сплави, титан и карбон. Новата архитектура ще позволи намаляване на центъра на тежестта и ще осигури идеално разпределение на теглото между двете оси, както и намаляване на теглото. Най-голямото предимство на платформата е, че може да бъде използвана за автомобили с двигатели с вътрешно горене, за хибриди, за електромобили и дори за коли, задвижвани с водородни клетки.
Нова версия M340i и седан М3 с 500 к.с.
Следващата генерация на BMW 3-Series ще се предлага с огромен избор на двигатели, като голяма част от тях ще бъдат модернизирани. Базовите варианти ще запазят 1,5-литровите бензинови и дизелови мотори, но в компанията разчитат на най-голям интерес към 4-цилиндровите двигатели, чиято мощност ще нарасне поне с 30 к.с. в сравнение със сегашните агрегати.
Настоящата модификацията 340i ще бъде заменена с пълноценна версия M Performance. Този автомобил ще получи нов редови 3,0-литров туин-турбо двигател с 6 цилиндъра, развиващ около 370 к.с. и така ще се превърне в пълноценен конкурент на Mercedes-Benz С43 AMG и Audi S4.
След него ще се появи и топ-версията M3 от ново поколение. Нейната мощност ще превишава 500 к.с., за да може колата да си съперничи с Mercedes-AMG C63 S и Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. При новото M3 баварците ще използват специална технология, като 6-цилиндровият мотор ще получи електрическа турбина и система за впръскване на водал в изпускателния колектор. Това ще позволи на двигателя да подобри процеса по изгаряне на гориво, да увеличи икономичността си и да намали вредните емисии.
Конкурент на Tesla Model 3
През 2020 г. баварците ще предложат електромобил на базата на новата 3-Series, който да се конкурира с най-достъпния модел на Tesla – Model 3. Подобни машини разработват също Audi и Mercedes-Benz. Очаква се електромобилът на баварците да замени сегашния лифтбек 3-Series GT, но да се казва 4-Series GT.
Моделът с 5 врати ще получи електрически агрегат с мощност 350 к.с. и комплект акумулатори с капацитет 90 кВт/ч. С напълно заредени батерии електромобилът на BMW ще преминава около 500 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 5 секунди. Цената на този модел няма да превишава 45 000 евро.
Електронни асистенти и автопилот
Следващото BMW 3-Series ще получи активни елементи по решетката на радиатора заради подобряване на аеродинамичното съпротивление, активни стабилизатори, както и фирмената система Active Steering и спирачни механизми от ново поколение.
„Тройката” ще бъде оборудвана с изцяло цифров приборен панел, модернизиран проекционен дисплей и голям екран на централната консола. Управлението на мултимедийния комплекс и на основните функции на автомобила ще става с жестове и гласови команди.
Снимки: Car, Autonews