Окрилени от успеха си във Формула 1, Mercedes-AMG скоро ще представят на пазара хибриден хиперавтомобил с мощност над 1000 к.с. Особено вълнуващото в случая е, че V6 двигателят и хибридната система ще произхождат от 1.6-литровия двигател, който германците използват в болидите си в най-престижния пистов шампионат. Това решение е в пълен контраст с Ferrari LaFerrari, което се задвижва от огромен 6.3-литров V12 мотор, който не може да бъде открит под капака на която и да е състезателна машина на компанията.
Главният технически директор на Ferrari – Михаел Лайтерс коментира пред британското издание Autocar, че италианският производител на автомобили няма никакво намерение да адаптира сегашния си двигател от Формула 1 за използване в сериен модел. От списанието съобщават, че Лайтерс е заявил това във връзка с обсъждане на бъдещите планове на Ferrari за заместник на върховия модел LaFerrari.
“Едва когато уточним посоката си на развитие в технологично и иновативно отношение, ще мислим за заместник на LaFerrari,” заявява Лайтерс пред Autocar. “Искаме нещо различно. Няма да бъде уличен автомобил с Формула 1 двигател, тъй като, нека бъдем реалисти, този тип двигатели имат празен ход на 2500 – 3000 об/мин, а червената им зона свършва на 16 000 об/мин.
Обратно на хиперавтомобила на Mercedes-AMG, засега той е известен с работното име Project One, а германците ще се постараят да намалят негативите от неговия Формула 1 произход, намалявайки празния ход до по-улични стойности. Въпреки това се очаква оборотомерът да стига до все пак вълнуващите 11 000 об/мин.
Лайтерс казва още за Autocar, че моментът, в който ще видим наследник на LaFerrari, най-вероятно е по-близо, отколкото очакваме. Обикновено животът на върховите модели на Ferrari е около 10 години, но това не е изключено да се промени.
„Предположението ми е, че ни делят три до пет години от появата на нов хиперавтомобил, произвеждан в лимитирана серия,“ допълва Лайтерс. „Част от плана е да сме сигурни, че технологията, използвана в следващия хиперавтомобил може да премине и в другите ни модели, за да се оправдае инвестицията.“
И докато уличните двигатели, вдъхновени от състезателните машини, могат да бъдат доста атрактивни, едва ли има човек, който би се разочаровал от появата на ново Ferrari с високооборотен V12 двигател.
Снимка: Ferrari