IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

MINI представи първия си плъг-ин хибрид

Версията Cooper S E Countryman ALL4 развива 224 к.с.

MINI представи първия си плъг-ин хибрид

Британският производител MINI представи официално първия си модел с Plug-in хибридно задвижване. Това е MINI Cooper S E Countryman ALL4, който е насочен към всекидневно използване в градски условия, но също така е подходящ и да дълги пътувания.

MINI представи първия си зареждащ се хибрид

Задвижването на хибридния кросоувър е поверено на силов агрегат, в който влизат 3-цилиндров бензинов двигател с обем 1,5 литра и мощност 136 к.с., и разположен под пода на багажника електромотор с 88 к.с. Общата системна мощност е 224 к.с., като посоченият от производителя среден разход на гориво е в рамките 2,3 л/100 км, а нивата на вредните емисии СО2 – 52 гр/км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,8 секунди.

MINI Cooper S E Countryman ALL4 разчита на технологията eDrive на BMW Group и електрифицирано задвижване на четирите колела. При него предните колела се задвижват от двигателя с вътрешно горене, а задните – от електромотора. Само на електричество хибридът може да премине до 42 км, като развива максимална скорост от 125 км/ч.

MINI представи първия си зареждащ се хибрид

Непосредствено пред електромотора - под задната седалка, е разположена литиево-йонна батерия. Тя се състои от пет модула с по 16 клетки и също като електромотора е изработена от BMW Group. Капацитетът на батерията е 7,6 кВт/ч, като тя може да бъде напълно заредена от специална станция за 2 часа и 30 минути, докато от стандартен домакински контакт времето е 3 часа и 15 минути.

По време на пътуването си водачът има възможност да избира между три режима на шофиране, които команда със специален превключвател - eDrive Toggle. Първият режим е AUTO eDRIVE, при който автомобилът се движи само на електричество, а при 80 км/ч се активира и двигателя с вътрешното горене. Той се задейства и щом зарядът на батерията падне под 7%.

MINI представи първия си зареждащ се хибрид

При вторият режим - MAX eDRIVE, само на електричество се развиват до 125 км/ч, като двигателят с вътрешно горене се задейства при по-висока скорост или при рязко натискане на педала докрай за по-добро ускорение.

Има и режим SAVE BATTERY, при който автомобилът е задвижван от двигателя с вътрешно горене. В този случай нивото на заряд на батерията се поддържа над 90% или се повишава до това на стартер-генератора.

Нивото на заряд в батериите, както и избраният режим на придвижване се изобразяват на 6,5-инчов дисплей на приборния панел, като той влиза в серийното оборудване на модела. Като опция се предлага пакет Wired с навигационна система MINI Professional, като управлението се осъществява от 8,8-инчов тълскрийн и специален контролер на средната консола.

Снимки: MINI

Тагове: mini countryman cooper s
0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    wane ( преди 6 години )
    Mini e марка, наименование, бранд. Докога iPhone ще ги наричат Apple? Ябълки ли са? Не.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    до кога ще наричат тези автомобили мини?
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 6 години )
    Анонимен, уверено говориш, само дето не ги разбираш нещата и говориш глупости. Mini-то ползва технологията на 225xe iPerformance Active Tourer, което има твърде малко общо с i3, което по дефиниция е електричеки автомобил, а не хибрид. Двигателят в този случай не "обръща" да зарежда батериите.