Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Датчани направиха съперник на Lotus

Компанията Agile предлага само два спортни модела

Датчани направиха съперник на Lotus

Бутиковите производители на спортни автомобили от десетилетия наред се стремят да се превърнат в сериозен съперник на Lotus. Британската марка е далеч от някогашната си слава, периодът на управление на Дани Бахар все още тежи на компанията, малайзийските собственици на Lotus й търсят купувач, но това не означава, че марката губи битката с многобройните си съперници.

Agile създава датски съперник на Lotus

Най-новият претендент се появи в Дания и носи името Agile Automotive и естествено има амбицията да произвежда суперлеки, бързи и динамични спортни модели. Гамата на Agile включва само два модела – „по-нормалния” SC122 и екстремния SCX. Ако отново използваме Lotus за сравнение, то можем да кажем, че SC122 ще е съперник на Exige – автомобилът се предлага с олекотена конструкция и 3,5-литров V6 с компресор, разположен пред задния мост.

SC122 ще е по-мощен – датчаните обещават мощност 425 к.с., като моторът ще се предлага в комплект с 5-степенна механична трансмисия или 7-степенна секвенциална предавателна кутия, която е много близка до състезателните образци.

Agile създава датски съперник на Lotus

А за купувачите, които предпочитат по-скромен вариант е предвиден и V6 атмосферен мотор, чиято мощност допълнително ще бъде оповестена. Както може да се очаква SCX е предназначен за почитателите на екстремното шофиране, основно на писта. Абревиатурата означава Sports Car eXtreme и този модел може да съперничи на Ariel Atom. Двигателят е 2,0-литров, като атмосферният му вариант е с мощност 180 к.с, а този с компресор – 250 к.с.

Agile създава датски съперник на Lotus

По-ниската мощност не трябва да ви залъгва, SCX излиза на пазара с тегло, което на ръба на възможностите на инженерите и изискванията за безопасност и е лишен от всички „ненужни глезотии”, като тук влизат и част от панелите на купето, челното стъкло вратите и покривът.

И двата модела са с каросерия от фиброкарбон и ще се предлагат в два варианта – с хомологация за движение по обществените пътища и в пистов вариант. Цената на SC122 все още не е обявена, но без данъци и такси спартанският SCX излиза малко под 60 000 евро.

Снимки: Agile