Mercedes-Benz трябва сериозно да разшири производствените си мощности, за да се справи с рекордното търсене за автомобилите си, призна шефът по производството в германската компания Маркус Шефер в интервю за AN-Europe. За целта гигантът строи своя втори завод в Унгария, в град Кечкемет, подготвя нов завод в Русия, открива съвместна фабрика с Renault-Nissan в Мексико, разширява завода в Пекин и дори е готов да възложи производството на още свои модели на външни изпълнители като финландската Valmet.
През миналата година Mercedes отчете най-високите продажби в цялата си история и за пръв път от 2005 измести BMW като най-търсената премиум марка в света. От 2012 насам производството на компанията се увеличава средно с 10% годишно и в момента заводите работят с пълния си капацитет.
Междувременно предстои въвеждането на новата, изцяло електрическа гама EQ, която в следващите години ще се разрастне до 10 отделни модела. Според Шефер компанията ще трябва да произвежда електромобилите на същите поточни линии като конвенционалните автомобили. Сериозно предизвикателство е и все по-интензивното използване на алуминий в конструкциите, защото скрепяването на алуминиеви към стоманени компоненти изисква пет-шест пъти повече пространство във фабриките в сравнение с чисто стоманените конструкции.
Маркус Шефер. Фотография: Daimler
За момента Mercedes поддържа отделни мрежи от заводи за моделите си с предно предаване и за тези със задно. Но в следващите години с настъплението на електрическото задвижване това разделение трябва да отпадне, подчертава Шефер.
Запитан дали се притеснява от евентуалните протекционистични мерки в САЩ, Шефер отговаря, че компанията е подготвена да реагира на всякакви промени, включително и като прехвърли производство на подизпълнители като Valmet. В момента финландската група прави А-класа и GLC.