Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Nissan ще бори катастрофите с необичаен метод

Японците измислиха как да ограничат шофьора от ползване на смартфон

Nissan ще бори катастрофите с необичаен метод

Британското подразделение на Nissan измисли прост и елегантен начин за намаляване на инцидентите, причинени от използването на смартфон от шофьора по време на придвижване. Компанията разработи устройство с името Nissan Signal Shield, което работи по принципа на „Клетката на Фарадей”.

Nissan ще бори катастрофите с необичаен метод

Всъщност това представлява кутия, разположена под подлакътника на шофьорската седалка. Тя е проектирана така, че да блокира всички електромагнитни сигнали до смартфони – входящи повиквания, SMS-и както и връзка с Bluetooth и Wi-Fi. По този начин водачът няма да бъде разсейван и ще може да се съсредоточи въру управлението на автомобила.

В същото време смартфонът ще може да бъде свързван с мултимедийната система на превозното средство чрез USB и така шофьорът да слуша музика, ако желае. За да излезе телефонът от „зоната на мълчание”, е достатъчно само да се отвори капака на кутията.

Разработката на Nissan трябва да подобри безопасността на пътищата. По данни на Кралския автомобилен клуба на Англия, броят на шофьорите, проверяващи текстовите си съобщения и имейлите по време на движение, е нараснал от 8% през 2014 г. до 31% до 2016 г. Според статистиката на Nissan близо 20% от шофьорите на колите от марката пишат SMS-и, докато управляват автомобил.

Снимка: Nissan
 

0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Тъпотия ( преди 1 година )
    И недей си боже да катастрофираш и да не си способен да слезнеш от колата... как ще се обадиш за помощ? Не можеш... Много хитро, нали...
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 1 година )
    Шофира такъв търговски и вместо да пиеш имейл, звънка в офиса си, диктува долу-горе какво да е съдържанието и оттам се изпращат нещата. Разбира се в офиса трябва да има поне един грамотен технически кадър, да провери каква оферта се праща, не да се смеят клиентите. През това време той си шофира и само ако се наложи някаква бърза сметка, да спре за 10 минути, да сметне и отново да се обади в офиса да даде данните на колегите си. С брат ми така работим - аз му звъня, той спира, смята и продължава.
  • #2
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 1 година )
    Няма оправия. Първо, ако си търговец и трябва да направиш оферта, трябва да спреш и да помислиш. Няма как да диктуваш на телефона или дори да пратиш гласов имейл (дано го интегрират скоро), защото трябва да сметнеш, да провериш и да пуснеш офертата. В същото време от теб се иска да представиш новият си продукт на още 7 фирми и ти ги обикаляш. Докато не се преорганизира фирмената активност, нищо не е способно да помогне! Ето и прост пример как могат да се оправят нещата:
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    фсфсдфсдфс ( преди 1 година )
    Абсолютна глупост, и кой ще задължи шоферите да си слагат тела в кутията? За мен решението е да се вързва с блутута на колата и да се прехвърлят разговрите и т.н. Да може да ограничат чата като се върже към колата ама има хора, които са постоянно на път и това меко казано не работи за тях. Иначе казано, ако нямаш мозък в главата няма кой да те спаси....