IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Южна Корея разреши тестването на безпилотни коли по улиците

Правителството облекчава нормативната уредба, за да стимулира разработките

Южна Корея разреши тестването на безпилотни коли по улиците

Южнокорейското правителство е позволило на Samsung да тества самоуправляващи се автомобили на обществената пътна мрежа, съобщава вестник The Korea Herald. Новото решение идва от Министерството на земята, инфраструктурата и транспорта. По негова сила на компанията ще й бъде позволено най-накрая да изпробва автономните си технологии в реални условия.

Южна Корея разреши тестването на безпилотни коли по улиците

Според различни източници, Samsung вече използва автомобил Hyundai, за да тества камери, радари, сензори и компютърни модули. Точно като Apple, азиатската компания няма амбицията да създава цяла автономна машина, а вместо това иска да разработи завършена технология за автоматично шофиране и да я предлага на други производители.

Както се казва в публикацията на The Korea Herald, южнокорейското правителство иска да стимулира разработките на автономни машини, облекчавайки нормативната уредба. До момента транспортното министерство в страната намали броя на задължителните пътници в самоуправляващите се коли на един, а сега поставя основите и на серийни автомобили без волан и педали.

От министерството вече са одобрили молбите на над 20 компании за изпробване на техните модели на обществената пътна мрежа. Първата такава компания бе Hyundai, която получи одобрение през февруари миналата година. „Самоуправляващите се коли изискват комбинирането на различни високи технологии от сферата на автомобилите, изкуствения интелект и информационно-комуникационните системи,“ казват от корейското министерство.

Колкото до Samsung, наскоро технологичният гигант придоби концерна Harman International Industries за 8 млрд. долара. Това се превърна в най-голямата сделка с чужда компания в историята на Samsung. По този начин корейската компания си осигури достъп до  технологии от марки като JBL, Rebel, Lexicon, AKG, Mark Levinson и Harman Kardon. Първият интересен продукт след придобиването на Harman е централния head-up дисплей Navdy, който позволява на шофьора да свърже мобилното си устройство към него и да ползва някои от функциите му, без да вади смартфона от джоба си.

В допълнение към автономните и мултимедийните технологии, Samsung работи и по електрически задвижвания, като наскоро представи нов тип литиево-йонна батерия. Тя ще позволи на автомобилните производители да предлагат пробег от около 600 километра с едно зареждане, а вграждането й в сериен автомобил се очаква да се случи до края на десетилетието. 
 

0 от 500