От масови модели като дългоочаквания нов Ford Focus до първия сериен автомобил с ниво 3 на автономност - следващата една година ще е изпълнена с премиери. Британците от Auto Express подбраха 38 от най-интересните нови модели, които ще се появят в продажба през 2018 година, а ние ги сведохме до малко по-умерената бройка 20. След първата десетка, ето и втората:
BMW X2
Снимка: Auto Express
Първата стъпка от новата SUV инвазия на баварците ще е новото X2 - компактно и с очертания на купе, то ще е по-спортната алтернатива на Х1 (и също като него - с предно предаване). Премиерата вероятно ще е във Франкфурт, не очакваме големи промени от прототипа, представен миналата есен в Париж. Двигателите ще са основно 4-цилиндрови, включително и на предполагаемата М25i версия.
Toyota Supra
Вече две години гледаме тези изображения на възродената Supra и чакаме японците най-после да я направят. Разработена съвместно с BMW (и близнак на бъдещото Z2), Supra ще се задвижва от 6-цилиндров редови бензинов мотор - точно като легендарния си предшественик.
Volkswagen T-Cross
Макар и позакъснели, германците също искат да се намесят в доходния сегмент, разработен от модели като Nissan Juke и Renault Captur. Новият им SUV ще ползва основата на следващото Polo, което се очаква да дебютира тази есен, но ще е доста по-агресивен и смел като дизайн.
Infiniti QX50
Второто поколение на кросоувъра, с който луксозното поделение на Nissan разчита да се бори с BMW X3 и Audi Q5. Дизайнът ще е близък до показания в Париж прототип, но най-интересно ще е задвижването, с революционния нов двигател с променлива компресия, разработен от японците. Поне на теория това е 2.0-литров мотор със способностите и рафинираността на бензинов, но с разхода на дизел.
BMW X7
Сегашното Х5 се продава отлично, но като размери не е съвсем пълноценен конкурент на Range Rover или Audi Q7. Затова германците разработиха нов флагман в гамата си - със седем места, свръхлуксозен интериор и богат набор от бензинови, дизелови и хибридни мотори. При това той няма да остане задълго сам. Както и при останалите Х-модели, скоро се появи и негова купе версия, която, естествено, ще се нарича Х8.
Ford Focus
Така си представя новия Focus румънският графичен дизайнер на AE Андрей Авърварий
Ford задържа доста дълго на пазара актуалните поколения на двата си най-важни модела - Fiesta и Focus. След като суперминито най-после бе обновено тази пролет, сега идва време и на компактния хечбек. И при него не се очакват радикални промени в дизайна, освен може би малко по-кос заден капак за увеличаване на багажното пространство (слабост на сегашната генерация).
Hyundai FCV SUV
Корейците настъпиха здраво газта в областта на водородните горивни клетки, и догодина ще затвърдят напредъка си с първия изцяло водороден SUV. Той ще ползва изцяло нова архитектура, без връзка с Tucson, ще изминава с едно зареждне близо 600 км и ще изглежда сравнително приемливо, какъвто не е случаят с двата съществуващи водородни модела на пазара - Toyota Mirai и Honda Clarity.
Mercedes GLE
Крайно време е в Щутгарт да подменят този кросоувър, който понастоящем под табелката GLE крие всъщност старата ML-класа. Новата генерация ще скъса изцяло с нея и ще ползва технологиите и дизайна от новата Е-класа.
Mitsubishi Eclipse Cross
Името Eclipe не трябва да ви подвежда - Mitsubishi обичат да се бъзикат и сега табелката, която някога красеше спортно купе, ще бъде лепната върху леко недодялан на вид SUV. Оборудван с 1.5-литров турбобензин или 2.2-литров дизел, новият Eclipse Cross ще се бори за клиенти с Nissan Qashqai и останалите в този клас.
Audi Q8
А8 няма да остане дълго флагман в гамата на компанията от Инголщад. Веднага след него се задава Q8 - по-голяма, по-спортна и по-високотехнологична версия на Q7. Концептуалният модел вече бе представен в Детройт, а серийният автомобил ще го последва съвсем скоро. И вероятно ще има вариация с хибридно задвижване и 450 коня, подобно на концепта.