IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Skoda разкри какъв ще е бъдещият Karoq

Кросоувърът излиза на пазара с 2 бензинови и 3 дизелови мотора

Skoda разкри какъв ще е бъдещият Karoq

Чешкият производител Skoda официално потвърди, че наследникът на Yeti ще се казва Karoq, след което разкри и подробна информация за модела. Официалната премиера на кросоувъра ще се състои на 18 май в Стокхолм и затова засега бяха показани само снимки, на които автомобилът е покрит с камуфлаж. Едновременно с тях в няколко издания се появиха и фотографии на тестови прототип без никаква маскировка.

Skoda разкри какъв ще е бъдещият Karoq

По аналогия с големия Kodiaq, който бе наречен на вид мечки, обитаващи остров в Аляска, името Karoq е взето от речника на ескимоско племе от същия регион. Kaa'raq означава „автомобил”, а ruq – „стрела”, която присъства в емблемата на Skoda. Двете понятия са обединени и синтезирани в Karoq, като идеята на чехите и всички бъдещи кросоувъри на марката ще започват с K и ще завършват с Q.

Skoda разкри какъв ще е бъдещият Karoq

Размерите на автомобила са дължина от 4382 мм, широчина – 1841 мм и височина – 1605 мм. Разстоянието между двете оси достига 2638 мм (при версията със задвижване на четирите колела тя е 2630 мм). Това е с 60 мм повече отколкото при Yeti и осигурява повече място за пътниците на задните седалки.

Обемът на багажника на Karoq е 521 литра, а като опция се предлага системата VarioFlex, при която седалките се местят и простраството варира между 479 и 588 литра. Ако задните седалки бъдат прибрани, обемът нараства до 1630 литра, но при прибрана предна седалка кросовурът се превръща в лекотоварен автомобил, който побира 1810 литра.

Skoda разкри какъв ще е бъдещият Karoq

На пазара моделът на чехите излиза с избор от 5 двигателя – 2 бензинови и 3 дизелови, като всички са с турбина, директно впръскване на горивото и система за рекуперация на енергията при спиране.

Бензиновите са 1,0-литров TSI с 3 цилиндъра, развиващ 115 к.с. и 175 Нм, който се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна DSG, и 1,5-литров TSI, развиващ 150 к.с. и 250 Нм. При него трансмисиите са същите, но за разлика от версията с по-слабия мотор, тук се предлага и версия със система за задвижване на четирите колела. Тя може да се комбинира само със 7-степеннна DSG-кутия.

Skoda разкри какъв ще е бъдещият Karoq

По-слабият дизел 1,6-литров със 115 к.с. и 250 Нм, като той се съчетава с 6-степенна механична кутия и 7-степенна DSG. Тази версия е само с предно предаване. Има и 2,0-литров дизел със 150 к.с. и 340 Нм, като при него трансмисиите са същите, но може да бъде оборудван и със система 4х4.

Двигателят с обем 2,0-литра е достъпен и във версия със 190 к.с. и 400 Нм, като при него скоростната кутия е само 7-степенна DSG, а задвижването е и към четирите колела.

Skoda разкри какъв ще е бъдещият Karoq

Като опция за модела се предлагат и изцяло светодиодни фарове, като тази функция е достъпна за всички версии на модела. В салона има светодиодно осветление, а клиентът може да избира между цели 10 варианта.

Шофьорът има на разположение 5 избора на настройки при придвижване - Normal, Sport, Eco, Individual и Snow (само за версиите с 4х4). Режимът Off-road също е налице за модификациите с 4х4, като оптимизира движението по тежък терен.

Skoda разкри какъв ще е бъдещият Karoq

В списъка с оборудване влизат мултимедийни системи Columbus и Amundsen с точка за достъп WLAN. Модулът за мобилна връзка LTE е опция. Кросоувърът разполага и със система Care Connect, която позволява достъп до автомобила от разстояние, както и оказване на помощ.

За автомобила се предлага и изцяло цифров приборен панел, като графиките му могат да се настройват по желание на шофьора. Платформата SmartLink+, която е съвместима с Apple CarPlay, Android Auto и MirrorLink, е опция за базовите версии, а за останалите е включена. Има и система за безкабелно зарядно за смартфони.

Skoda разкри какъв ще е бъдещият Karoq

В списъка със спомагателните системи влизат адаптивен круиз-контрол, функция за разпознаванена пътните знаци, асистенти за паркиране, система за поддържане на лентата на движение, помощник за придвижване в задръствания, система за следене на мъртвите зони, система за екстренно спиране, разпознаваща пешеходци. Освен това Karoq може да тегли прицеп с тегло зо 2 тона, като системата Trailer Assistant помага на водача при маневриране на заден ход.

Снимки: Skoda, Autocar


 

Тагове: skoda yeti skoda karoq
0 от 500