Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Двете най-трудни задачи пред Таварес и PSA

Ключовите думи са две: Китай и Opel

Двете най-трудни задачи пред Таварес и PSA

Шефът на PSA Group Карлос Таварес вече призна, че интегрирането на новата придобивка Opel/Vauxhall във френската компания ще е трудна задача. Сега обаче той ще трябва да се справи и с още нещо – решаването на проблемите с дилърската мрежа на PSA в Китай.

Двете най-трудни задачи пред Таварес и PSA

В свой анализ Automotive News съобщава, че за първите три месеца на тази година продажбите на PSA в Китай и Югоизточна Азия са спаднали с 46% до 83 045 коли. А за цялата 2016 спрямо 2015 година продажбите на компанията в Китай са се понижили с 16%. Главният финансов директор на PSA Жан-Баптист де Шатийон заяви, че проблемите на компанията в Китай са „сериозни” и няма да бъдат решени само с представянето на нови SUV модели.

„Трябва да изградим наново отношенията ни с дилърите – обясни Де Шатийон. – Трябва да наемем нови хора, нови таланти, които да работят в нашето съвместно предприятие, да открием нови начини за продажба и нови маркетингови стратегии.”

Уменията за продажби и маркетинг познанията са основното нещо, което липсва сега на хората, работещи за PSA в Китай, обясни Де Шатийон, който представи финансовите резултати на компанията за първите три месеца. Намаляващите продажби в Китай и непроменените продажби в Европа свиват ръста на PSA за първото тримесечие на годината до 4,2 процента.

А резултатите от Китай са „сериозно притеснителни”, обясниха независими анализатори. Но огромната част от тях хранят сериозна вяра в Таварес и са уверени, че той може да се справи с всеки един проблем, който може да се изправи през PSA.

„Таварес е отличен мениджър, който може да преследва няколко задачи едновременно – обясни Арндт Елингхорст от Evercore ISI. – Но решаването на проблемите в Китай ще е много трудно, тъй като пазарът там е много конкурентен и всяка грешна стъпка струва скъпо.”

На изложението в Шанхай този месец Таварес заяви, че PSA трябва да намери „нов бизнес модел” за Китай, както и да постигне по-сериозни икономии при закупуването на материали и компоненти, при логистиката и производството, за да може да осигури по-ниски цени на колите на пазара.

Таварес се ангажира да намали производствените разходи в Китай с 10%, но призна, че намаляването на разходите е доста труден процес. Де Шатийон потвърди, че PSA успява да намали разходите си в Китай, но уточни, че това „все още не се случва с необходимата скорост”.

Двете най-трудни задачи пред Таварес и PSA

В Шанхай PSA обяви, че попълва гамата си с SUV модела C5 Aircross, както и с новия модел на луксозната марка DS – 7 Crossback, за да отговори на новите търсения на китайските купувачи, които обръщат гръб на седаните и купуват все повече кросоувъри.