IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Законът бави революционния автопилот на Audi

Компанията е готова за ниво 3 на автономност още тази есен, но чака законодателите

Законът бави революционния автопилот на Audi

Новото Audi A8, което се очаква през есента, действително ще е първият сериен автомобил с ниво 3 на автономно управление - но не е сигурно дали тази функция ще се предлага още от старта на продажбите, отбелязва AN-Europe, позовавайки се на източници от компанията.

Законът бави революционния автопилот на Audi
Новото A8 вероятно силно ще напомня на концептуалния модел Prologue

Новият флагман на Audi ще предлага т. нар. "еyes off" степен на автономност - тоест няма да се налага водачът да следи пътната обстановка с поглед. Той ще може да прави нещо друго - примерно да гледа филм или да чете, но ще има готовност да се намеси, ако системата прецени, че пътната обстановка се е усложнила.

Проблемът е само, че в повечето европейски държави подобно нещо не е позволено от закона. В Германия например съответните поправки, които ще го направят легално, се обсъждат в момента. Това би било първата сериозна поправка във Виенската конвенция за пътното движение от 1968 година. Най-вероятно законодателите в Германия ще изискат от производителя да монтира в автомобилите "черна кутия", за да има точна информация в кой момент е управлявал компютърът и в кой - човекът.

Системата на Audi ще функционира при скорости до 60 км/ч и е предвидена най-вече за задръствания по магистралите, толкова характерни за Германия. При по-сложна обстановка компютърът ще сигнализира на водача, ще го изчаква десетина секунди да се ориентира и ще му предава управлението.

Законът бави революционния автопилот на Audi
Audi ще е първата компания с ниво 3 на автономност. Автопилотът на Tesla например е ниво 2

Макар и с ограничени възможности, тази система ще е една стъпка над сега съществуващите автопилоти от ниво 2, като този на Tesla. За момента ще я предлага единствено Audi - новата S-класа на Mercedes например, която се очаква да излезе по едно и също време с А8, ще има само "много усъвършенствано ниво 2", по думите на шефа по развойната дейност Ола Калениус. Новата S-класа ще може сама да сменя лентите на магистралата, подобно на сегашната Е-класа. Mercedes работи по ниво 4 (при което водачът може да спи в колата) и ниво 5 (изобщо без водач) съвместно с Robert Bosch, но планира да представи подобни системи едва в началото на следващото десетилетие.

BMW също предвижда да въведе ниво 3 чак през 2021, при дебюта на електрическия модел iNext. Технологично дотогава компанията ще е готова и за нива 4 и 5, но не е решила дали да ги предложи, споделя вицепрезидентът по развойната дейност Елмар Фрикенщайн пред Automobilwoche
.
 

Тагове: bmw audi mercedes
0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 1 година )
    Не става въпрос за сигурност, и за това дали технологията ще може да управлява автомобила без човешка намеса. Ще може, и ще е достатъчно сигурно. Даже ще се справя в трудни ситуации, чрез машинно обучение. Става дума за това, че някога може да бъде дори забранено "ръчното" шофиране. А шофирането, освен задължение и професия за едни, е хоби за други. Носи удоволствие. Удоволствие, което може да бъде отнето на всички, в момента в който се забрани, ако стане така.
  • #7
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Против философията на алди е това, елди се кара тежкарски, едната ръка трябва да е на волана, 12 часа. Двете ръце се забраняват.
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Дошо ти това ли работеше в сервиза на Тойота? Ходеше да буташ брахтясалите Тойотки до сервиза с "бадж" на ревера с надпис АВТОПИЛОТ НИВО-3. Споко дошо, няма да си цял живот автопилот, 3-4 години по-късно и японците ще я изкопират тази система и ще я предлагат. Така, че дошо ндей рива.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 години )
    ей кимоно, мани ги ти жълтениците, я кажи какво е положението с автономноста на автомобилите в БГ...това повече ме интересува...
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    SST ( преди 2 години )
    От една страна е добре това,така и така половината шофьори не могат да карат като хората,поне автопилота ще им компенсира неграмотността,и може би ПТП-тата ще намалеят.От друга това не е самолет,тук пътната обстановка изисква повече внимание,повече намеса,винаги има неизвестни,защото не можеш да предвидиш поведението на всички около теб.Автопилота ще спре,ама дядото с Ладата няма,и кел файда...
  • #3
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Мозък в главата ( преди 2 години )
    "Тази статия е пълна с думи неразбираеми за жълтениците. Те си знаят само - теч на масло, вода в карбуратора, ръжда по..." Амиго, ти нали не си мислиш, колкото и непресъща да е тази функция за теб, че електрониката на тези системи ще бъде проектирана и пороизведена в Швабия?
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Леелее, идва нова ера. Родените след 2020г. вероятно когато станат на 18г. изобщо няма да се предлагат коли, които да се управляват от шофьор.
  • #1
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Ориз в кимоното ( преди 2 години )
    Тази статия е пълна с думи неразбираеми за жълтениците. Те си знаят само - теч на масло, вода в карбуратора, ръжда по ламарината и подобни.