За да се промени това, Volkswagen трябва да промени имиджа си в САЩ на скъпо струваща марка. Сега конструкторите във Волфсбург работят упорито върху специални модели предназначени за американския пазар. Ключов елемент за успеха ще бъде създаването на конкурентни в ценово отношение автомобили.
Първият от новите „американски” модели на VW трябва да се появи през 2011 г. Цената е планирана под 20 000 долара. За сравнение еквивалентния модел, който ще се продава в Европа ще струва от 30 000 долара. След него ще се появи нов компактен седан на базата на бъдещето поколение на Golf с цена в САЩ под 15 000 долара. Сега се решава дали да бъде разработен и средноразмерен SUV модел с цена около 25 000 долара, пише AutoBild.
С всичко това VW цели да повиши продажбите в САЩ от 235,000 автомобили сега на около 1 милион в средносрочен план. Новите модели с редуцирани цени ще бъдат продавани и в Китай и Индия за да се постигнат глобалните цели на немската група.