Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Citroen C5 Aircross дебютира в Шанхай

Това ще бъде най-мощният модел в историята на компанията

Citroen C5 Aircross дебютира в Шанхай

Citroen C5 Aircross, който бе представен ден преди откриването на автосалона в Шанхай, ще се превърне в първия модел на френския производител, който ще се предлата в plug-in хибриден вариант. Това ще бъде и най-мощният сериен автомобил в историята на Citroen, когато се появи на пазара през 2019.
 

Citroen C5 AIrcross дебютира в Шанхай

Компактният SUV модел с пет места в интериора ще се превърне в основен конкурент на Nissan Qashqai и Seat Ateca, докато представянето му на пазара ще бъде критично за бъдещия успех на марката в най-бързо развиващия се сегмент в Европа.

Шефът на Citroen - Линда Джаксън - описва модела не просто като ново SUV, но и като “началото на глобалната трансформация на марката”.

Citroen C5 AIrcross дебютира в Шанхай

Хибридната задвижваща система на модела ще се състои от бензинов двигател с мощност 200 к.с. и два електромотора, разположени на всеки един от двата моста. Общата мощност на системата ще достига 300 к.с., а задвижващи ще бъдат и четирите колела. Само на ток, новият Citroen A5 Aircross ще може да измине до 60 км с едно зареждане.

Моделът ще се предлага заедно с бензинови и дизелови варианти, които най-вероятно ще включват модификациите Puretech 130 и BlueHDi 100, на които сме свидетели в гамата на познатия ни C4 Cactus.

Citroen C5 AIrcross дебютира в Шанхай

На борда на модела премиера отбелязва и новото окачване на французите, наречено Progressive Hydraulic Cushions, за което се твърди, че подобрява качеството на возията, запазвайки “характерните за марката характеристики”.

Системата разполага с два хидравлични стопера - един за отскачането и втори за компресирането на амортисьора. Французите твърдят, че тези стопери осигуряват ефекта на “летящото килимче”, точно сякаш автомобилът прелита на неравностите и дупките по пътя.

Продуктовият шеф Ксавие Пежо нескромно заявява, че това ще бъде “най-комфортният SUV модел на пазара”.

Citroen C5 AIrcross дебютира в Шанхай

Системата за задвижване на четирите колела ще се предлата в хибридния вариант, но стандартните модели ще имат само две задвижващи колела отпред и ще бъдат оборудвани със системата за контрол на сцеплението Grip Control, която използва напредничава функция за предотвратяване на приплъзването на гумите и пет различни режима на работа: стандартен, за пясък, за офроуд, за сняг и такъв, при който електронната стабилизираща програма е изключена.

Моделът е базиран на същата платформа EMP2, върху която е изграден и Peugeot 3008. Купето е дълго 4.5 метра, широко е 1.84 метра и е високо 1.67 метра, с което ще се превърне в един от най-големите SUV модели в своя сегмент. Междуосието му е щедрите 2.73 метра и е по-голямо от това на Qashqai и Ateca, като французите го определят като “най-доброто в този клас по отношение на комфорта на пасажерите”.

Citroen C5 AIrcross дебютира в Шанхай

Очакват се три нива на оборудване, но подробности около тях все още липсват. Така или иначе, оборудването ще включва стъклен панорамен покрив, отопление и масажна функция на предните седалки, климатик, както и филтър с активен въглен. От Citroen планират също така да внедрят технологията Clean Cabin, която позволява на пасажерите да следят качеството на въздуха в интериора на екрана на мултимедийната система.

Последният е с размер 8 инча и е сензорен, като с негова помощ могат да се управляват навигационната система и всичко останало в колата.

Електронните асистенти в новия C5 Aircross включват система за следене на лентата за движение, адаптивен круз контрол, както и 360-градусова камера, които изобразяват данни върху 12.3-инчовия дигитален дисплей, разположен зад волана.

Citroen C5 AIrcross дебютира в Шанхай

Дизайнът на серийния вариант е базиран на видения по-рано концепт, но е леко туширан. Все пак дизайнерите са запазили Airbumps детайлите, които предпазват долната част на купето, което от своя страна се предлага в седем различни разцветки, сред които нов оранжев нюанс, наречен Volcano Orange.

Въпреки че ще излезе на пазара в Китай по-късно през годината, C5 Aircross няма да се появи на европейските пазари преди лятото на 2018. Шефът на концерна PSA Group Карлос Таварес обосновава закъснението със стратегията на компанията да представя по един автомобил от всяка марка във всеки регион на света годишно. През тази година в Европа Citroen ще представи конкурента на Juke - C3 Aircross. Според Таварес представянето на един модел годишно позволява на хората да се фокусират в неговия успех.

Когато C5 Aircross все пак излезе на пазара, цената му се очаква да е подобна с тази на 3008, който се продава в Англия за 21 995 паунда. 

Снимки: Citroen