Необичайни линии и мускулест профил – това характеризира новият прототип Mercedes Concept A Sedan. С него германците искат да демонстрират новото си разбиране за компактния клас автомобили, както и да ни подскажат как евентуално би изглеждала седан версията на A-Class.
Нещо повече, дизайнът на този концепт идва да ни покаже какви ще бъдат общите пропорции на новите модели на Mercedes, базирани на архитектурата MFA2. В тази връзка, Concept A Sedan най-вероятно ще се трансформира в сериен автомобил, използващ същата платформа. Сред най-вероятните модели, които ще бъдат базирани на архитектурата, се нареждат наследниците на A-, B-Class, новите версии на GLA и CLA, както и ново компактно купе и нов кабриолет.
Концептуалният модел, който бе представен на автосалона в Шанхай, е само 7 сантиметра по-къс от сегашната производствена версия на CLA, но е 9.3 см по-широк и 3 см по-нисък от нея.
„Нашият Concept A Sedan показва, че времето на острите линии е отминало,“ заявява Гордън Вагенер, главен дизайнер на концерна Daimler. “Със своите перфектни пропорции и чувствено отношение към повърхностите, този дизайнерски език ще бъде следващият крайъгълен камък от философията „Sensual Purity” и има потенциала да даде началото на нова дизайнерска епоха.“
Новият концепт е триобемен седан с вертикална C-колонка, с което германците ясно показват , че моделът няма амбициите да преминава границата между седан и купе. И двата надвеса са къси, но този отзад е много по-различен и ясно символизира новото разбиране на Mercedes за това как трябва да изглежда един компактен седан.
Освен всичко това, концептът има и по-ниси странични стъкла, което допълва атрактивния му външен вид. При изработката на колата дизайнерите са използвали радиаторната решетка AMG Panamericana, която има вертикални хромирани ребра и е съчетана с чифт въздухозаборници на капака.
Структурата на светодиодните фарове е покрита с ултравиолетова боя, която сияе по различен начин в зависимост от околното осветление. Долната част на задната броня е боядисана, за да наподобява дифузьор, а стъклата са затъмнени, за да подчертаят мистериозния характер на колата. Купето е стъпило върху 20-инчови алуминиеви джанти, а страничните огледала са монтирани върху самите врати, а не както обикновено в ъгъла, който се склучва между предната колонка и вратата.
Голяма част от сегашния си ръст Mercedes дължи на компактните си модели, които надуха годишните продажби на компанията с повече от 2 милиона автомобила в периода от 2012 насам.
Снимки: Mercedes-Benz