Стремежът на автомобилните производители към създаването и предлагането на екологично чисти автомобили вече достига своя пик. В Subaru също активно работят по този въпрос, съобщава изданието GoAuto, като се позовава на генералния директор по продажбите и маркетинга на компанията Макато Иное.
От думите му става ясно, че във фирмата се отнасят много сериозно към подобряване на екологичните характеристики, но и на мощността на моторите си. Вече активно се разработва цяло семейство нови силови агрегати, които трябва да се появят при следващото поколение на Subaru WRX и WRX STI.
Сегашното Subaru WRX е оборудвано с 2,0-литров „боксер” с индекс FA20F, който развива 264 к.с. Този мотор харчи около 9,2 л/100 км с механична скоростна кутия и 8,6 л/100 км с вариатор, което не е никак лошо като показатели. Проблемът обаче са вредните емисии СО2 – 199 гр/км (при вариаторната трансимия).
За сравнение, доста по-мощното Porsche 911 Turbo изхвърля 212 гр/км, а BMW M3 – 194 гр/км. Резултатът на Toyota Hilux SR5 е 201 гр/км.
При версията на Subaru WRX STI, която е оборудвана с 2,5-литров турбо мотор (отново боксер), развиващ 300 к.с., вредните емисии са 242 гр/км. Подобни стойности се забелязват при значително по-мощни коли като Mercedes-AMG GT S – 219 гр/км, McLaren 570S - 249 гр/км, и Ferrari California T – 250 гр/км.
Това е основната причина в Subaru да търсят нова посока на развитие. Макато Иное не изключва възможността обемът на двигателите на WRX и WRX STI да бъде намален, което според него би се приело добре от клиентите. Другият вариант е разработката на хибриден силов агрегат.
Снимки: Subaru