IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ford готви изненада с двигателя на новия Focus ST

Компанията извежда даунсайзинга на друго ниво

Ford готви изненада с двигателя на новия Focus ST

Следващото поколение на Ford Focus във версия ST ще получи напълно нов двигател, с който ще изненада феновете на марката. Това съобщава изданието Autocar, като се позовава на свои източници в компанията.

Ford готви изненада с двигателя на новия Focus ST

В момента голяма част от производителите са на мнение, че залагането на даунсайзинг (намаляване на обема на мотора, но увеличаване на мощността му с помощта на турбина) помага при покриване на нужните екологични изисквания в лабораторни условия, но в реалния живот показателите му са различни. Затова и някои компании, като Volswagen Group например, смятат да се откажат от двигателите с малък обем за сметка на по-големи агрегати.

Във Ford обаче са на точно обратното мнение и това ще си проличи при следващия Focus ST. Той ще получи 1,5-литров турбомотор, развиващ мощност от 280 к.с. Така компанията ще запази подхода си спрямо този модел. Второто поколение на ST бе оборудвано с 2,5-литров мотор с 5 цилиндъра, а третото (на снимката) – с 2,0-литров с 4 цилиндъра.

Агрегатът с обем 1,5 литра е необичаен за хечбек-модели от клас C, където повечето автомобили са оборудвани с 2,0-литрови двигатели. Във Ford обаче са на мнение, че техните мотори от семейството EcoBoost имат огромен потенциал и смятат да продължат да го развиват.

Любопитно е и друго – при показаната неотдавна Fiesta ST компанията заложи също на 1,5 литров мотор, развиващ 197 к.с. Този агрегат обаче е с 3 цилиндъра, докато готвеният за Focus ST ще бъде с 4 цилиндъра. Новият двигател ще получи специална турбина, както и система за деактивация на два от цилиндрите при движение на ниска скорост.

Снимка: Ford
 

Тагове: ford focus st
0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    литрова мощност 187кс. ? това е повече от ферари 488. не ми се вярва да се случи
  • #5
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Големи професори сте всички тук. Дали имате и най малка представа за инженеринг. Ама на всяко гърне мерудия. Ще кажеш, че карате само нови автомобили от 100 бона нагоре. Че и мнение имате. Карайте си немските нафтови дърти кошници. Опа чакай сетих се защо под всяка статия има *** коментар....защото докато чакате в сервиза да ви одерат кожите имате свободно време да бълвате тъпотия след тъпотия.
  • #4
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Dragozow ( преди 2 години )
    Форд нямат проблем с ръждата от поне 15 години.
  • #3
    6 rate up comment 5 rate down comment
    новофорд ( преди 2 години )
    най-новия хипер форд-мотор ще е без цилиндри и с 0 куб.м. т.е. кракомобил та дрънка!
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    нововнос ( преди 2 години )
    Форд най-после са на правилния път. По-малки мотори озачава по-леки автомобили. По-леки автомобили означава по-малко желязо вложено в тях. По-малко желязо, от своя страна, означава по-малко ръжда! Готово, проблема с ръждата е нап ът да се реши при корпорация Форд!
  • #1
    13 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    При Форд цилиндрите наистина се деактивират, ама завинаги...:)