Първото тримесечие на 2017 е било най-силното в 101-годишната история на BMW Group, обяви компанията. Продажбите на баварците са се увеличили средно с 5.3% и достигат 587 000 автомобила - повече, отколкото компанията продаде за цяла година през 1994.
Само за тримесечие BMW продаде над 20 000 от своите модели с електрическо задвижване - най-добрият показател до момента
Ръстът при марката BMW e над 5%, при MINI - над 6%, а в свръхлуксозния сегмент Rolls-Royce отчита 33% увеличение в продажбите, макар междувременно да спря производството на коронния си модел Phantom. Групата отчита ръст във всички региони на света.
Основните двигатели на растежа са X-моделите и новата Серия 7, обясни шефът на компанията по продажбите д-р Иън Робъртсън. Тепърва се очаква и допълнителен тласък от появата на пазара на новата Серия 5.
„Електрифицираните ни модели също продължават да показват изключително силен растеж с почти 20 000 продадени бройки за първата четвърт, което значи, че сме на път да постигнем целта от 100 000 продажби на електромобили и хибриди тази година", обясни Робъртсън, като напомни, че компанията започна най-голямата си моделна офанзива, с над 40 нови автомобила или версии, планирани за следващите три години.
Ако темпото на растеж се запази, нищо чудно BMW за пръв път в историята да надхвърли границата от 2.5 милиона доставени автомобила през 2017. Миналата година компанията пласира 2.37 млн. автомобила и 145 000 мотоциклета.
Вижте разговора на "КОЛЕЛА" с Иън Робъртсън на миналогодишния салон в Женева: