Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Бъдещето на автомобилите е в ръцете на кметовете?

Карлос Таварес в интересен спор с групата С40

Бъдещето на автомобилите е в ръцете на кметовете?

Главният изпълнителен директор на PSA Group Карлос Таварес се притеснява, че кметовете на някои от най-големите градове в света – особено тези в Европа, може да се окажат хората, които да определят какви коли ще произвежда автомобилната индустрия. Това твърди в анализа си за Automotive News експертът Лука Сифери. А кметовете ще получат тази власт, тъй като вече започнаха да определят какви коли могат да влизат в най-големите градове.

Дали бъдещето на автомобилите е в ръцете на кметовете?

„Мислите ли, че ще съм щастлив, когато стана на 85 години да ми се наложи да се придвижвам с велосипед в Париж в някой студен снежен ден?” Това беше въпросът на Таварес към репортерите, присъствали на премиерата на Peugeot 5008 в Лисабон през март.

А раздразнението на Таварес е лесно разбираемо. Съпротивата срещу дизеловите автомобили набира скорост, особено в Европа и някой градове, като Париж, където е централата на PSA, искат напълно да се отърват до дизелите до 2025 година. Кметовете на големите градове на Стария континент придобиват все повече власт, тъй като законотворците в ЕС все още се определили правилата за развитието на градската мобилност на паневропейско ниво.

Пълното елиминиране на дизелите от големите градове – това е една от основните цели на организацията С40. Началото е поставено през октомври 2005 г., когато бившият кмет на Лондон Кен Ливингстън събра 18 свои колеги, за да обединят сили в битката за намаляване на вредните емисии и парниковите газове.

Дали бъдещето на автомобилите е в ръцете на кметовете?

Сега в С40 членуват кметовете на 90 града, а начело на организацията е кметът на Париж - Ан Идалко, която е отявлен противник на дизеловите автомобили. От С40 твърдят, че големите градове заемат едва 2% от територията на планетата, но консумират над две трети от енергията и отделят над 70% от въглеродния двуокис, който се изпуска в атмосферата.

„Големите градове са на предната линия, когато става въпрос за глобалната промяна в климата и ние можем да изиграем лидерска роля в това светът да обърне внимание на тези проблеми и да се заеме сериозно с промените в климата”, пише на сайта на С40. Миналата година С40 предприе първите сериозни стъпки за забрана на дизелите в големите градове от средата на следващото десетилетие.

Това стана чрез специална декларация, в която са включени и данни на Световната здравна организация, според която всяка година от замърсяване на въздуха умират 3 милиона човека. Огромната част от тези хора живеят в градове. От С40 настояват автомобилните компании да спрат да произвеждат дизелови модели и по-бързо да се насочат към електрически, водородни и хибридни возила.

Дали бъдещето на автомобилите е в ръцете на кметовете?

Но мнението на Таварес не означава, че той е против инициативите на С40. Напротив, босът на PSA подкрепя тази инициатива. Той е уверен, че инженерите в компанията могат да създадат такива двигатели, които да гарантират достъпа на собствениците на различни модели Peugeot, Citroen и DS до големите градове. Това, което го притеснява е, че кампанията на кметовете на големите градове ограничава възможностите пред обикновените хора.

„Според мен, всички регулации трябва да са неутрални спрямо технологиите – обясни Таварес. – Различните компании ще предложат различни технически решения, като крайният избор трябва да бъде оставен на клиентите. Това означава да можем да си избираме къде ще ходим през уикенда, без обаче да се лишаваме от автомобила си.”

Тагове: psa
0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Тока за тия електромобили безплатен ли ще е?
  • #2
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Изобщо не е в ръцете на кметовете а само и единствено в ръцете на автомобилните компании. Когато направят електрически автомобил с пробег 1000км. с едно зареждане, когато зареждането стане за 5 минути а цената на този електромобил същата като на автомобил с ДВГ, то клиентите сами ще го предпочетат.
  • #1
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    А двутактовите?