09 /2003 – поява на модела, ABS и шест еърбега са част от серийното оборудване, ESP в зависимост от различните варианти за обзавеждане на автомобила. Бензинови двигатели: 1,4 с 62 kW/84 к.с., 1,6 с 77 kW/105 к.с. и 2,0-литров с 110 kW / 150 к.с.
03 / 2004 – появява се 1,6-литровия комън-рейл дизелов двигател с 80 kW /109 к.с.
06 /2005 - филтърът за твърди частици става част от серийното оборудване за дизела
06/2006 - промяна в дизайна, двигателите остават непроменени
10/2006 - представяне на новия спортен модел MPS 2.3 с 191 kW/ 260 к.с.
Mazda 3: отвън голяма, а отвътре малка....пожелаваме си обратното
Със своите 4,42 м. дължина Mazda 3 е от по-големите представители на компактния клас автомобили, но отвътре това не се усеща много. Отзад колената непрекъснато опират някъде, пък и багажника с неговите 300 л. обем също е по-скоро скромен за един хечбек.
Въпреки това, отпред човек си се вози прекрасно, дори да е висок над 1,90 м. Седалките също си ги бива. По елегантно от 5-вратия хечбек изглежда, обаче, седанът с четири врати.
Това, което понякога пречи на комфорта са на моменти дразнещите амортисьори и шумът, който се появява при движение с по-висока скорост.
Воланът и лесно превключващата скоростна кутия са достатъчно добри и прецизни, което си е голямо удобство, с оглед на слабичкия 1,4-литров бензинов двигател. При Mazda 3 дизелът си остава за предпочитане, особено ако държите на мощността.
Въпреки специфичния дизайн, Mazda 3 не блести с нещо особено. Или може би това не отговаря съвсем на истината. Забравихме да споменем за нейната легендарна надеждност на пътя, която засега надминава всички конкуренти в компактния клас.
Най-често срещани повреди:
Електричество : често пада акумулаторът. При коли, произведени през 2004 г. акумулаторът понякога е дефектен.
Повиквания в сервизите на компанията: дефектен сензор на предните въздушни възглавници
( 12 / 2004 г.)
Ако имате опит с Mazda3 коментирайте публикацията