Понякога и да си мултимилионер не е лесно. Кандидатите да си купят суперавтомобил от шведския производител Koenigsegg например са принудени да чакат минимум 4-5 години, преди най-после да се докоснат до машината, за която са платили средно по 2 млн. долара.
Най-важната задача пред нас е да съкратим времето за доставка до две-две и половина години, призна самият Кристиян фон Кьонигсег след последния автосалон в Женева. „Имаме достатъчно поръчки дори и сега, въпреки петгодишното чакане. Ако успеем да съкратим това време до 2 години, ще привлечем много нови клиенти... Това е главната ни цел, да повишаваме капацитета. Тази година ще се постараем да доставим 25 автомобила“, обясни създателят на компанията пред R&T.
Пет години е шокиращо дълъг период за доставка, особено в света на хиперавтомобилите, където в момента тече истинска надпревара във въоръжаването от гледна точка на мощност, максимална скорост и пр. Модели като Regera и Agera RS на Koenigsegg в момента са на върха на пирамидата, но съвсем не е сигурно дали няма да са безнадеждно остарели през 2021 - годината, в която поръчалите автомобила днес ще могат евентуално да си го получат.
В интерес на истината шансовете са по-скоро на тяхна страна, защото Koenigsegg се слави като една от най-технологичните компании в сектора. Regera например, която ще бъде произведена само в 80 бройки, предлага хибридно задвижване с 1500 конски сили, 20 секунди за ускорение от 0 до... 400 км/ч, и способност да превърта гумите дори при 300 км/ч.
Освен това автомобилът е оборудван с нещо, което шведите наричат Autoskin, или автокожа - новаторска хидравлична система, която контролира предния и задния капак, вратите, прозорците, задното крило и различни други функции. Тръбичките на системата са с дебелината на електрическа жичка, а цялото й тегло е под 5 кг.