IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-яките дизели на планетата

Те са се доказали не само на пистата, но и в пустинята

Най-яките дизели на планетата

Дизеловите автомобили не са само семейни миниванове, банални кросоувъри или коли, чиято цел е да спестят пари от гориво на собственика си. Има и такива машини, които без проблем могат да се справят дори със суперкола. От някои от тях дори може да ви настръхнат косите.

Mercedes-Benz 300TD (W123)

Най-яките дизели на планетата

Комбито Mercedes-Benz 300TD от 1981 г. (W123), преработено за дрифт, е направено във Финтландия от група ентусиасти ,която се е нарекли Black Smoke Racing. На автомобила е поставен 3,0-литров дизелов „шестак” и доработена 5-степенна автоматична скоростна кутия от E55 AMG. Моторът е получил огромна турбина, механичен компресор и система за впръскване на азот.

Най-яките дизели на планетата

Резултатът е мощност от над 600 к.с. и максимален въртящ момент от 1000 Нм. На снимките този автомобил е покрит с лепенки на спонсорите, а на видеото по-долу може сами да се убедите в неговите възможности.



Сеат Leon

Най-яките дизели на планетата

Това е първият дизелов автомобил, записал участие в световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Машината е с предно предаване, като се задвижва от 2,0-литров дизел с 280 к.с. и 450 Нм, комбиниран с 6-степенна секвенциална скоростна кутия.

Най-яките дизели на планетата

При това дизеловият Leon не само участва в първенството, но и го печели в две поредни години – 2008 и 2009. В първия сезон побеждава Иван Мюлер, а във втория – Габриеле Таркини. През 2010 г. автомобилът остава втори, след като Seat не участва във WTCC със собствен отбор, а само доставя колата на частни тимове.

КАМАЗ


Най-яките дизели на планетата

Ако се говори за дизелови автомобили, то няма как да се пропуснат машините на КАМАЗ, участващи в едно от най-тежките състезания на планетата – рали „Дакар”. Сега камионите използват 16-литров V8, развиващ повече от 800 к.с. и максимален въртящ момент от 2550 Нм при 1400 об/мин.

Най-яките дизели на планетата

През 2017 г. победител в ралито стана екипажът на Едуард Николаев, а втори е този на Дмитрий Сотников, който също се състезава за тима на „КАМАЗ-Мастер”. Догодина вероятно камионите ще бъдат различни, тъй като организаторите ще ограничат обема на двигателите им до 13 литра.

Volkswagen Touareg


Най-яките дизели на планетата

Първият от дизеловите автомобили, които печели рали „Дакар”, е Volkswagen Touareg. Това става през 2009 г., като зад волана на печелившата машина е Жиниел де Вилиерс.

Най-яките дизели на планетата

Дакаровският Touareg е оборудван с 5-цилиндров турбодизел с обем 2,5 литра, развиващ 280 к.с. През 2010 и 2011 г. машините на Volkswagen заемат всички призови места, но през 2012 г. започват да печелят колите на MINI.

Audi R18

Най-яките дизели на планетата

Спортният прототип Audi R18 е машината, с която германският тим участва в световният шампионат за издържливост (WEC), включващи маратонското „24 часа на Льо Ман”. Автомобилът е оборудван с хибриден силов агрегат, развиващ 1000 к.с. В него влизат 4,0-литров дизел с 6 цилиндъра и система за рекуперация на кинетичната енергия.

Най-яките дизели на планетата

Като цяло през последните 18 години тимът на Audi печели на „Льо Ман” 12 пъти, но през 2016 г. нейните екипажи останаха трети и четвърти. След това отборът обяви своето оттегляне от шампионата.

Драгстерът на Джаред Джоунс


Най-яките дизели на планетата

Най-впечатляващият дизелов драгстер е дело на американеца Джаред Джоунс. Неговият официален рекорд е от 2013 г., когато на трасе в Тексас машината записва постижение от 6,64 секунди в най-високия клас – Top-Diesel.

Най-яките дизели на планетата

Абсолютният рекорд за скорост в същия клас принадлежи на Марти Такър, който през 2012 г. отново на пистата за драг-рейсинг в Тексас успява да развие скорост от 341 км/ч на трасето с дължина 402 метра.

Iceni Trident Performance Vehicles

Най-яките дизели на планетата

Най-бързият сериен дизелов спортен автомобил е купето Iceni, направена от британската фирма Trident Performance Vehicles. Този автомобил е оборудван с 6,6-литров турбодизелов V8, който в базовия си вариант развивав 400 к.с. и 948 Нм.

Най-яките дизели на планетата

Топ-версията на модела е получила двигател с 670 к.с.и 1422 Нм, който позволява на купето да ускори от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди. От компанията-производител са категорични, че тази кола не само е много бърза, но е и икономична, като средният разход на гориво е 4,1 л/100 км.

Снимки: Производителите

 

0 от 500