Премиерата на обновения Mercedes-Benz S-Class е насрочена за следващата седмица, но компанията реши да подразни най-нетърпеливите фенове, като показа снимки със салона на автомобила. Представена е най-луксозната версия на модела, която ще се предлага под марката Maybach.
Основната разлика от досегашния модел, която се набива на очи, е 3-спицевият волан. Той се появи при новия E-Class. От Mercedes уточняват, че вместо два съединени дисплея - един за показанията на приборния панел, и втори - за мултимедийната система, вече е поставен един. Той е широкоформатен, като използването му не влияе на оформлението на салона. Очаква се да има промени и в пулта за управление на системата Comand, разположен до водача.
Така ще изглежда новата S-Class отвътре
А това е настоящият вариант на пулта за управление на автомобила.
Измененията в салона обаче са само върха на айсберга. Модернизираната S-Class ще разполага с автопилот, отговарящ на третото ниво на автономност. Луксозният седан ще може без участието на водача да се движи, без да напуска лентата, да променя скоростта си в зависимост от знаците на пътя и да спира, когато колите пред него намалят.
Лимузината също ще може да задминава сама, като за целта шофьорът трябва единствено да включи мигач. След като се убеди в безопасността на маневрата, електронната система ще престрои автомобила и ще ускори скоростта. Водачът обаче ще трябва да внимава, ако реши да изпреварва в насрещното.
Благодарение на данните в навигационната система автопилотът ще може по-рано да намалява скороста пред пунктовете за плащане на пътни такси, кръстовища и кръгови. При преминаването през тях шофьорът ще трябва да поеме управлението.
Обновената S-class ще получи и система Car-to-X за обмяна на данни с други автомобили и с пътната инфраструктура. Например, при приближаване към светофар с червена светлина, електрониката ще предупреждава шофьора. Тя ще му съобщава и за движещо се отзад превозно средство в случай, че иска да направи маневра. Стига, разбира се, и другата кола да има система Car-to-X.
Седанът ще получи и функия Evasive Steering Assist, която действа само в екстренни ситуации. При настъпване на такава, електрониката ще помага на шофьора при нужда от спешно завиване. Системата няма да налага свой вариант за преминаване на препятствието, а ще асистира на водача при маневрата.
Промени ще има и под капака на обновения флагман на Mercedes-Benz. Там ще се появят редови 6-цилиндрови мотори от ново семейство, както и 4,0-литров битурбо двигател, който се поставя на други модели на марката.
Снимки: Mercedes-Benz