Audi и Porsche ще работят заедно по нова автомобилна архитектура, която ще бъде използвана и от двете компании. Платформата ще се появи през 2025 и ще бъде предвидена за ползване от електрифицирани и силно дигитализирани модели, подготвени за автономно шофиране. Очакванията от автомобилната общественост са големи, особено имайки предвид обещанието, че „най-добрите умове от двете компании ше зададат заедно новия технологичен курс за бъдещето на цялата автомобилна индустрия“.
Така или иначе, председателя на Управителния съвет на Porsche AG – Оливер Блуме побърза да успокои всички притеснения, че бъдещите модели на Porsche ще се превърнат в скучни клонинги на Audi. “Ще бъдем...много внимателни в това да запазим диференциацията между колите от двете марки. Porsche винаги ще бъде Porsche и това ще е валидно и в бъдеще.“
В общо изявление, от двете компании заявяват, че точният план за работата по проекта ще бъде уточнен в идните седмици. Целта е да се разработят различни платформи, модули и компоненти, които да са готови за 2025. Във всяка област на сътрудничество ще участва представител както на Audi, така и на Porsche.
Кои модели ще използват новата обща платформа все още е неизвестно, но не е изключено един от автомобилите на бъде чисто новият, изцяло електрически сериен вариант на концепта Porsche Mission E (на снимките). За пръв път прототипът бе показан на автомобилното изложение във Франкфурт през 2015, като веднага след това от Porsche обявиха, че планират да пуснат електрическия суперавтомобил с мощност 600 к.с. в серийно производство до 2020. Въпреки това обаче, дори за доходоносна компания като Porsche, разработката на собствена футуристична платформа е твърде голямо предизвикателство.
Не е изключено Audi да се присъединяват към проекта, за да разпределят инвестицията си и да ускорят разработката на подобна архитектура, от която също имат нужда. Междувременно дигиталната експертиза на Audi се развива прогресивно, благодарение на връзките на компанията с външни фирми – специалисти в областта (Nvidia, например). Освен това, през годините Audi много напредна в сферата на автономната мобилност, което също ще изиграе положителна роля в това сътурдничество. Не на последно място, общата платформа ще позволи на компанията от Инголщад да пусне на пазара наследник на R8 e-tron.
Какво може да произлезе от договора между двете компании само бъдещето ще покаже, като възможностите са много. Така например, се говори, че Audi преразглежда стратегията си за използване на различни платформи и е възможно да базира бъдещия си модел A4 на вариант на модулната MQB архитектура, използвана от Golf. Това от своя страна ще отвори вратата пред разработката на чисто нова платформа за големи модели, която пък с малко модификации може да бъде използвана и от Porsche за новата Panamera. Напук на изричното уточняване от страна на Блуме, че Porsche винаги ще си остане Porsche.
Снимки: Porsche