Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Между 2020 и 2030 ще дойде повратната точка за бензина

Шефът на MINI и Rolls-Royce Петер Шварценбауер пред "КОЛЕЛА"

Между 2020 и 2030 ще дойде повратната точка за бензина

Автомобилният бизнес никога не е бил изправен пред толкова сътресения, колкото днес. От една страна, неща като електрификацията и автономното управление са на път да променят самия бизнес модел:
От друга, Brexit, протекционистичните закани на Тръмп и глобалната несигурност хвърлят плътна сянка върху бъдещето.
За тези предизвикателства „КОЛЕЛА“ разговаря с Петер Шварценбауер, член на борда на директорите на BMW Group и фактически шеф на марките MINI, Rolls-Royce и BMW Motorrad.



Г-н Шварценбауер, американският пазар е много важен за BMW Group. Доколко реална е според вас заплахата от протекционизъм, особено за MINI, която няма свое собствено производство в Америка?
- За момента не виждаме промяна там. Искам да кажа, чуваме много дискусии по въпроса, но нищо реално не се случва. Така че продължаваме да си вършим работата по обичайния начин. За момента не виждаме нужда да променяме подхода си към американския пазар. Той действително е един от най-важните за нас - за всички марки в групата, но поне на този етап промяна няма.

Електрификацията вече прилича малко на надпревара във въоръжаването: Mercedes подготвя десет нови електрически модела в следващите години, Volkswagen обещава цели 30. Вие също непрекъснато разширявате електрическата си гама. Дългосрочно решение ли са електромобилите според вас? Какво е необходимо, за да станат те привлекателни навсякъде, а не само на шепата най-развити пазари, които могат да си позволят да ги субсидират?
- Преди всичко ние сме много щастливи от факта, че и останалите автомобилни производители стигат до извода, който ние направихме много отдавна. С i3 и i8 ние бяхме сред онези, които започнаха тази тенденция към електрическо задвижване. Сега, когато ние навлизаме вече във втората фаза на електрическия си проект, другите тепърва започват.
Убедени сме, че между 2020 и 2030 година ще станем свидетели на прословутата повратна точка, след която електромобилите и другите автомобили с нулеви емисии ще станат мейнстрийм, ще станат основен компонент от пазара.

bmw

Има информации, че може да преместите производството на бъдещото си хибридно MINI в Холандия вместо в Оксфорд, заради Brexit. Минаха повече от осем месеца след референдума, има ли вече някаква яснота какво ще се случи с вашия бизнес в Обединеното кралство?
- Същата ситуация като с Америка. Единственият факт, който знаем със сигурност, е, че хората гласуваха за Brexit. Но какво точно означава той, никой не може да ти каже в момента. Ние имаме възможности за реакция. Произвеждаме MINI в Оксфорд, но имаме и мощности в Холандия. Тоест стратегически сме доста гъвкави. Но това е наша политика по начало - да имаме заводи по цял свят. Това няма нищо общо с политиката - продиктувано е от икономически нужди.

Групата BMW се раздели с трима от водещите си дизайнери в последните месеци, включително и с главния дизайнер на MINI. Съвпадение ли е това? Какво очаквате да получите от дизайнерския си отдел в следващите години?
- Те просто получиха атрактивни предложения от нови компании, най-вече от Китай, и затова напуснаха. Няма никакво съвпадение - просто тези нови компании осъзнаха колко важен е дизайнът. Ние смятаме, че дизайнът е една от главните причини хората да си купуват продуктите на определена марка. И, по втората част на въпроса ви, за нас е изключително важно да имаме точните, компетентни хора в нашите дизайнерски центрове.

Групата BMW е също сред пионерите в бизнеса със споделяне и наемане на автомобили. Но тази тенденция, която трябва да ни накара да използваме по-ефикасно колите си, не означава ли също, че ще използваме по-малко от тях? Собствените ви усилия в тази посока няма ли в крайна сметка да намалят продажбите ви?
- Не се стремим нарочно да намалим продажбите си, разбира се. Но искаме да сме част от тази тенденция, която забелязваме в много големи градове по цял свят - че притежаването на автомобил и ползването на автомобил стават две различни неща, особено за по-младите хора. Така че ние се подготвяме, за да можем да предложим нещо и на този пазар. Затова инвестирахме толкова много в неща като DriveNow, нашата програма за споделяне на автомобили.

bmw

Последният Rolls-Royce Phantom напусна фабриката миналия месец и сега предстои поне една година пауза, преди да се появи следващото поколение. Каква е причината за това прекъсване - само технически задачи във фабриката, или донякъде и психологически ход, за да се създаде очакване?
- От една страна, тя е продиктувана от производствените специфики. Ние напълно преустройваме завода си в Гудууд, така че да можем да произвеждаме всички модели Rolls-Royce на една поточна линия. Включително и Phantom. Втората причина е, че винаги сме искали да сме много открити с клиентите на Rolls-Royce. Затова и толкова отрано ги предупредихме кога ще приключим със сегашното поколение и кога точно могат да очакват следващото. Но главната причина е преустройството на фабриката.

bmw

Вие отговаряте също за следпродажбеното обслужване в групата. При почти всички автомобилни компании то е основен източник на приходи, но как ще му се отрази електрификацията? Твърди се, че електромобилите ще са по-надеждни и ще се нуждаят от по-малко поддръжка.
- От една страна - да, прав сте, ще има по-малко поддръжка. От друга обаче, в бъдещия свят на споделяне на автомобилите ще е нужно повече освежаване, повече претапициране. Защото колите ще се използват по-често, по-интензивно. Това значи протриване на седалките, захабяване на материалите в интериора. Така че мисля, че и при електромобилите има сериозен потенциал за следпродажбено обслужване при нашите дилъри.
 

Тагове: bmw mini rolls-royce brexit
0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    oi ( преди 2 години )
    За съжаление, когато Теслите станат мейнстрийм, в Обеля ще живеят само ***. Те ще продължат да използват каруци. Теслите ще са мейнстрийм до 10 години, така че планирай правилно...
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    този електробалон скоро така ще гръмне че не ми се мисли за спестяванията на акционерите просто си представете как всяка панелка в обеля има електротабло с 30кв. за да зарежда с висящ кабел от терасата на 9 етаж теслата паркирана пред блока футуристите здраво са се напушили
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    разбирач 2 ( преди 2 години )
    Аз харесвам сметките. Обаче не разбрах колко млрд. квтч. са необходими за да преработят тези 12 млрд. литра нефт в бензин и дизел. Тук не слагам сметката за добива и преноса на нефта.
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До НЕразбирачев ( преди 2 години )
    Нещо да си чувал за ВЕИ (възобновяеми енергийни източници)? Да си чувал, че в Германия цената на тока върви надолу, а в едно Перу имаме 3 месеца безплатен ток - точно заради ВЕИ? Или си някой от "мозъците" на ДЕКВР ...
  • #4
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Разбирачев ( преди 2 години )
    Хайде да посмятаме малко!Литър бензин се замества от 4кв.часа ток.Дневно в света се изгарят колосалните 12милиарда литра.Смятайте колко ядрени реактара тябва да се построят следващите 10г. ако приказките на тоз оял се ингилизин са вярни.По мои сметки около 200- 1000мегаватови.Като гледам никой не се спешава да ги строи,а реактор се строи за 7-10г средно. Излиза че историята с електрификацията,както и със зелената енергия като цяло е вятър работа.
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 2 години )
    Между 2020 и 2030г ще започне масовият фалит на *** вурстове под натиска на новите хибридни и електрически технологии от които ще са безвъзвратно изостанали. Спомнете си грундиг и телефункен ...ако някой въобще ги помни днес!
  • #2
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    като цяло купувачи от дупница, с чували на седалките, нямат голямо влияние върху стратегическите планове на компаниите, съм забелязал :) не знам защо е така
  • #1
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    ще е нужно повече освежаване, повече претапициране. Защото колите ще се използват по-често, по-интензивно. Това значи протриване на седалките, захабяване на материалите в интериора. Така че мисля, че и при електромобилите има сериозен потенциал за следпродажбено обслужване при нашите дилъри Хахаха ти луд ли си бе?Ако трябва ще нахлуза един чувал на седалката и няма да ви дам пари за подобна глупост.Тия шваби мислят, че всички са като тях и ядат доматите с коловете.