През 2006 г. холандската компания Spyker представи прототип на мощен и скъп кросоувър. Той получи името Spyker D12 Peking-to-Paris (в чест на състезанието Пекин-Париж от1907 г.), като фирмата дори започна да събира поръчки за него. Авантюрата с покупката на Saab обаче се оказа фатална за Spyker, който в крайна сметка фалира и не успя да изпълни проекта си.
Холандците успяха да се завърнат на автомобилната сцена 9 години по-късно, като обявиха, че първата им задача ще бъде възобновяването на стария модел C8, който след промените вече ще се казва Preliator. В интервю за Autocar шефът на компанията Виктор Мюлер разкри, че вторият бъдещ автомобил на компанията му ще бъде кросоувър.
От думите на боса на Spyker става ясно, че в основата на проекта е именно проекта отпреди 11 години - Spyker D12 Peking-to-Paris. В него отново активно участва и инженеринговото подразделение на Lotus, което помагаше и за направата на прототипа от 2006 г. Затова и новият автомобил ще съхрани алуминиевата си платформа с независимо окачване на всички колела.
Задвижването обаче ще е ново. Оригиналният Spyker D12 Peking-to-Paris разполагаше с W12 мотор от Bentley, но Мюлер разкри, че в компанията още през 2010 г. са решили да се откажат от него в полза на V8 двигател. Това също е променено и в крайна сметка кросоувърът ще бъде хибрид. В него основна робя ще играе атмосферен 5,0-литров V8 с 600 к.с., който е разработен от шведската фирма Koenigsegg.
Други подробности за агрегата не се съобщават, но шефът на Spyker обещава моделът да бъде готов за автосалона в Женева догодина. Той допълни, че кросоувърът няма да бъде евтин – ако спайдърът C8 Preliator се предлага за 400 000 евро, то SUV-машината ще бъде в същия ценови диапазон.
Снимки: Spyker