Германия е открила "измамно устройство" в автомобили на Fiat, предназначено да заблуждава тестовете за емисии, съобщи транспортното министерство в Берлин. От ведомството не дават повече подробности, само уточняват, че резултатите от разследването са изпратени до Европейската комисия.
От италианската компания продължават да отричат да са използвали подобна технология. Устройство от такъв тип, открито в модели на Volkswagen Group, бе в основата на прословутия Дизелгейт в САЩ.
След гръмването на скандала Германия започна системно тестване на всички автомобили. По информация на списание Der Spiegel при проверката на организацията КВА е установено, че при Fiat 500X системата за филтриране на отработилите газове се самоизключва след 90 минути работа.
Преди това при друг модел на Fiat е отчетено, че системата изключва на 22-ата минута. По норматив тестовете за вреднии емисии в ЕС продължават 20 минути.
"Не сме в позиция да коментираме валидността или точността на предполагаеми вътрешни документи на КВА, нито тестове за емисии, които така и не сме видели", заяви говорител на Fiat Chrysler Automobiles. От компанията напомнят, че Fiat 500X е издържал всички изпитания на италианското транспортно министерство.