Mitsubishi може да започне да продава модели на Renault в Югоизточна Азия, но под своята марка. Това е един от начините най-новият член на алианса Renault-Nissan да постигне по-добро взаимодействие с другите марки. Това заяви главният оперативен директор на Mitsubishi Тревър Ман пред Automotive News.
„Renault почти не присъства на пазарите в Югоизточна Азия – обясни Ман.- Ако за Mitsubishi е изгодно да продаваме под нашата марка автомобили на Renault в Югоизточна Азия, то ще се получи интересна дискусия между нас по този въпрос.”
Mitsubishi се представя по-добре от Nissan в тази част на света и има важни производствени мощности там. Ман даде пример с Тайланд, където Mitsubishi има три завода, които произвеждат над 3 милиона коли годишно.
Ман допълни пред агенция Reuters, че в Mitsubishi са отворени и към съвместна работа с Nissan на местните пазари. Той предположи, че Mitsubishi може да произвежда за Nissan следващото поколение на пикапа Navara, въпреки че марката също има собствен завод в Тайланд.
„Трябва да видите разходите за производство, които постигаме в този регион, ние се справяме най-добре в рамките на алианса Renault-Nissan. Производствените ни разходи при пикапите са по-ниски от тези на Nissan”, заяви Ман, като посочи, че Mitsubishi също произвежда пикапи в Тайланд.
Най-вероятно платформите за пикапи на Mitsubishi ще станат основа на моделната гама на целия алианс за този тип автомобили, прогнозира Ман, който беше преместен от Nissan в японската марка, за да помогне за възстановяването й.
Миналата година Nissan купи 34% в Mitsubishi срещу 2,3 милиарда долара и Карлос Гон използва максимално добре проблемите на компанията, което доведе до спад на цената на акциите й, за да инвестира в някогашния си японски съперник.