IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda предлага водородната Clarity на практика без пари

Моделът с горивни клетки вече е на пазара в Калифорния (ГАЛЕРИЯ)

Honda предлага водородната Clarity на практика без пари

Първата серийна водородна кола на Honda e вече на пазара - и можете да я имате на практика без пари. Седанът Clarity се предлага в Калифорния, но не може да бъде купен. Компанията единствено го дава под наем за тригодишен период срещу 2848 долара първоначална вноска и 369 долара месечна, съобщава изданието DT.

Honda предлага водородната Clarity практика без пари

Общо колата излиза малко над 16 000 долара за трите години. Honda обаче дава безплатен водород на стойност 15 000 долара, който по прости сметки ще стигне за около 100 000 километра. Така на практика плащате само за горивото, което ще използвате,  а не за самата кола. На всичкото отгоре щатът Калифорния дава еднократна субсидия от 5000 долара на всеки купувач на водороден автомобил. Те покриват разликата между лизинга и безплатното гориво, и ви остават над 3800 долара за застраховки и други разходи.

Дори и това обаче не е всичко. Понеже водородни станции има само в Калифорния, Honda ви дава безплатна лимузина под наем до 21 дни в годината, когато ви се наложи да пътувате по-далеч.

Honda предлага водородната Clarity практика без пари

Clarity e втората серийна машина на водород след Toyota Mirai, която също се предлага в Калифорния. Предложението на Honda обаче е малко по-голямо и по-комфортно. То няма нито спомагателен бензинов двигател, нито кабели за зареждане. Сипвате водород и горивната клетка го превръща в електричество, захранвайки електромотора с мощност 174 конски сили. Единственият отпаден продукт е чиста питейна вода.

Електромоторът е завидно ефективен, с внушителен въртящ момент от 300 Нм, достъпен още от нула оборота. Максималната скорост е 165 км/ч. Едно зареждане на резервоара, което струва около 90 долара, е достатъчно за изминаването на 590 км. Това е доста по-скъпо в сравнение с бензинов автомобил със същата мощност, но от Honda твърдят, че при увеличаване на произвежданите количества водород цената може да падне над три пъти.

Honda предлага водородната Clarity практика без пари
Снимки: DT

Зареждането с водород е всъщност доста по-безопасно от това с пропан-бутан. Крановете са със специален двойно заключващ механизъм. Самият резервоар на Clarity е от алуминий, покрит със защитен слой от въглероден композит, който на свой ред е покрит с фибростъкло. Ако системата засече дори лек сблъсък, клапанът на резервоара се затваря, а количествата водород се изпуснат светкавично в атмосферата благодарение на специалната архитектура на автомобила, премахвайки риска от експлозия. Единственият минус е, че тази специална архитектура има доста спорен ефект върху външния вид.
 

Тагове: toyota mirai honda clarity
0 от 500
  • #7
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хонда знаят какво правят, колата е грозна,факт...но е много мислена!Много е удобна и голяма вътре,супер возия и ергономия!Американците това харесват и купуват.
  • #6
    6 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Дизел поне още 20 години. Имаше статия днес.
  • #5
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За момента това е бъдещето, водорода. Батериите не са никак ефективни, особено при минусови температурi. Губят 2/3 от заряда си и на практика колата е неизползваема. Ако ги зареждаш под нулата пък живота им се съкращава в пъти. Това производителите не го казват. Mоите уважения към Тесла, но колата им е далаче от съвършенството.
  • #4
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 7 години )
    Естетиката е субективно изживяване. Почти изпитах чувство за вина, че това хай-тех изделие не ми харесва. Викам си: вината е в мен, не "разбирам" модерното и хубавото. Иначе, с удоволствие бих го притежавал. Харесвам удобни и небиещи на очи коли, сгодни и пестеливи. Красотата им и цветът са без значение.
  • #3
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Мухльо ( преди 7 години )
    Значи - хората са го написали. Зареждаш резервоар за 590 км за 90$...или 15$/100км грубо. МНОГО Е. Ако се зареждало често можело да спадне на 1/3 цената. Т.е. на 9.30/ 100 км.И вмомента има дизелови коли и съвременни хибриди, които дават такъв разход извън града без да чакаме да станат масови. Далечен ми се струва все още хоризонта на този тип автомобили, както и на пълните електрички. Меките хибриди на този етап пасват идеално.
  • #2
    7 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Днес вече хората се возят във елктрически автобуси, а тия още си играят на Хинденбург. Бъдещето е в електрообилите!
  • #1
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Добре де всичко е чудесно водород технологиино кой по дяволите им е дизайнер на тия що за грозила са тия водородно возилакато е на водород и требе да крещи бягай надалеч че ще гръмна...