IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Експерти: Бензинът ще доминира поне още 20 години

Електромобилите ще си останат минимална част от автопарка, твърди изследване

Експерти: Бензинът ще доминира поне още 20 години

Влиянието на електромобилите върху пазара на горива през следващите 20 години ще бъде по-слабо от очакваното и те няма да се превърнат в заплаха за петролните компании по света. Това твърди в свой доклад консултанската фирма Facts Global Energy (FGE), цитирана от Financial Times.

Експерти: Колите на ток не са заплаха за петрола

В него се казва, че въпреки увеличаването на продажбите на автомобили на ток, през следващите две десетилетия търсенето на стандартните горива няма да намалее. Оценките на FGE сочат, че до 2040 г. броят на леките коли в цял свят ще достигне 1,8 млрд. бройки, но едва 10% от тях ще разчитат на електромотори, а 20% ще са с хибридно задвижване.

Световното производство на автомобили през последните години се увеличава средно с 2 млн. на година, но дори цялата тази бройка да бъде електромобили, то ще трябва да минат години, за да може тя да достигне на такива нива, че да се окаже заплаха за петролната промишленост.

Експертите от FGE са категорични, че прогнозите за скорошна победа на Tesla над конкуренцията и съответно западане на петролния пазар, са изградени на елементарни изчисления, но ситуацията е далеч по-сложна. Като пример от организацията посочват страните, в които държавата оказава сериозна подкрепа на желаещите да си купят електромобили.

Една от тези страни е Норвегия, която е на първо място в света по използване на превозни средства на ток. Там властите отделят огромни средства, за да стимулират покупката на такива автомобили, които в някои случаи на практика излизат безплатно на собствениците си. Много норвежци си купуват електромобил, за да икономисат суми от данъци и такси, но в същото време те продължават да използват и старите си автомобили, които са с двигатели с вътрешно горене.

Друг пример е Дания, където липсата на държавна подкрепа, доведе да спад с цели 80% на търсенето на електромобили през 2016 г. Според FGE, за да бъде осъществен сериозен скок на продажбите на такива коли, първо трябва да бъде осъществен технически пробив в отрасъла, тоест акумулаторите да станат по-мощни, по-евтини и да се зареждат по-бързо.

Сериозен проблем пред разпространението на превозните средства на ток се оказват и ограничените мощности за тяхното производство. През 2016 г. в цял свят са произведени по-малко от 500 000 такива машини, като на Tesla се падат 80 000. Общо автомобилните концерни могат да произвеждат около 70 млн. стандартни леки коли на година.

Препятствие представлява и бавното развитие на електрификацията и инфраструктурата за електромобилите. За нейното развитие трябват сериозни инвестиции – както от държавите, така и от автопроизводителите.

Снимка: CarElectric

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    фсдфсдф ( преди 7 години )
    Абе те и Нокиа така си мислеха като излезе iPhone, ама после ква стана тя... Нокиа отдавна ги няма, а другите се чупят да правят пари (за качество и т.н. няма да говорим)
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 7 години )
    представете си жилищен блок. сега си представете 50 коли пред него, паркирани коя де свари...сега свържете всяка тераса със съответната кола...с кабел...труден пъзел, а!?това с електричките докато съм жив и живея в блок без гараж- просто не го виждам за БГ...
  • #5
    1 rate up comment 3 rate down comment
    ВБА ( преди 7 години )
    Не са много прави с предвижданията си. Следващите 10-20 години, най вероятно, ще се наложат хибрид плъг ин. Даже и колите, които, ще летят, ще са такива. Смятам, че това, ще е така, защото, ако човек си купи хибрид плъг ин, ще има възможност да го надстрои до почти електрически, когато акумулаторите станат достатъчно евтини и мощни. А това, че батериите и акумулаторите се усъвършенстват е ясно на всички. В даден момент, най вероятно, ще се получи пробив в тази област и то е важно за съхранението
  • #4
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Не само бензина, н и дизела ще доминира.
  • #3
    9 rate up comment 10 rate down comment
    none ( преди 7 години )
    Тези с платеното проучване и петролните компании които са го платили ще бъдат много неприятно изненадани от спада в консумацията на петрол след само 10 години по 2 причини:1. Развитие на водородни автомобили и станции за зареждане на водород (тук основна движеща сила ще бъдат соларните панели електричеството от които ще се складира като водород)2. Почти всички останали производители в допълнение към Тесла ще пуснат цяла гама от ел. модели дотогава (или поне това обещават ;))).
  • #2
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Enzo ( преди 7 години )
    Тази статия - специално за лаиците, които гледат на автомобила, като на смешен смартфон и си внушават, че Тесла представляват фактор в автомобилната индустрия. Фактор са, но не там, а на пазара на маркетинг и мърчандайзинг стратегии. Останалите производители обаче и особено най-влиятелните от тях, също имат маркетинг отдели, които знаят защо получават шестцифрени заплати. Говорят, говорят, говорят как до две хиляди и не знам коя си, щяло да се случи не знам какво си. И така продават, продават...
  • #1
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Бензинът, а не нафтата! Заострете вниманието си върху това!Бих добавил, че ще доминира не само бензина, но и електричеството. Най-доброто и балансирано решение е хибрида. Извлича плюсовете на двата вида задвижвания и от това по-добро НЯМА поне на етап батериите, които са в момента и тези, които ще излязат в близко бъдеще.И да си го кажем направо:японците предвидиха нещата преди 205+ г. и развиваха това, което трябва, докато други развиваха дизелите и се мъчеха да ги наложат.