След доста поредни месеци на растеж европейският автомобилен пазар видимо забавя темпото през февруари, когато Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) отчита 1.08 милиона продажби. Това е ръст от едва 2.2% срещу 10.2% през януари.
По-ниските резултати се дължат на спада на продажбите на трите най-големи пазара в ЕС. Това са Германия – 243 602 бройки (-2,6%), Франция – 161 874 (-2,9%) и Великобритания – 83 115 (-0,3%). В Италия резултатът е 183 777 единици (+6,2%), а в Испания – 97 796 (+0,2%).
Любопитното е, че в България се отчита доста по-сериозен ръст на продажбите – 1800 нови коли през февруари, което е с 8,4% повече от втория месец за 2016 година (1661). За първите два месеца у нас продажбите са 3602, което е с 13.7% повече от миналата година (3169 единици).
В европейски мащаб най-много нови коли през февруари е продал Volkswagen - 111 780 единици (-6,6%). Следват Renault - 79 696 (+5%), Ford - 69 551 (-2,1%), Opel/Vauxhall 68 796 (-1,4%), Peugeot - 67 095 (-3,7%), и др.