IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Босът на Volvo: Бъдещето е в електричеството

Големите двигатели са напълно безмислени, убеден е Хакан Самуелсон

Босът на Volvo: Бъдещето е в електричеството

Президентът и генерален директор на Volvo Cars – Хакан Самуелсон, отново бе сред най-търсените събеседници от медиите по време на автосалона в Женева. Топ-мениджърът разкри подробности за намеренията на шведския производител, който използва изложението, за да покаже новия си кросоувър – XC60.

Босът на Volvo: Бъдещето е в електричеството

„Убеден съм, че новото XC60 ще бъде не по-малко успешно от предшественика си. В момента това е модел №1 на Volvo, като на него са падат 30% от продажбите ни. Освен това е лидер при средните премиум-кросоувъри в Европа, където изпреварва BMW X3 и Mercedes GLC-Klasse”, обясни Самуелсон.

Според боса на Volvo, новото XC60 има няколко предимства пред по-големия XC90. На първо място това е новият интерфейс, който е настроен по желание на клиентите. Също така XC60 (на снимката отдолу) разполага и с по-модерен комплекс за безопасност City Safety, в който са включени система за заобикаляне на препятствия на пътя и връщане в лентата на движание. Предстои тази система да бъде внедрена и в XC90.

Босът на Volvo: Бъдещето е в електричеството

„Сега ни предстои да предложим на клиентите си и Volvo XC40 – компактен кросоувър, който ще изпозва платформата CMA. Той няма да замени V40 Cross Country, а ще се продава заедно с него. Целта ни е да увеличим дяла си на пазара в Швеция, който сега е 20%, както и да удвоим продажбите си в Европа”, обясни Самуелсон.

Според президента на шведския производител, неговата компания е истинската алтернатива на немската тройка Mercedes-Benz, BMW и Audi. Моделите на Volvo превъзхождат колите на конкурентите най-вече със системите си за безопасност, към които се присъединява и новият им дизайн.

Босът на Volvo: Бъдещето е в електричеството

Самуелсон е категоричен, че Volvo ще продъжи да използва 4-цилиндрови агрегати, като ще налага и 3-цилиндрови мотори в моделите си. Той е категоричен, че от големите агрегати вече няма никакъв смисъл, тъй като в момента от 2,0 литра обем могат да се измъкнат 320 к.с. А при хибридна система с такъв двигател мощността е 407 к.с.

„Бъдещето на автомобилите е в електрификацията. Ние ще представим първия си електрически модел през 2019 г., който ще бъде последвани от други. За щастие, и двете платформи, които използваме за нашите нови автомобили, са подходящи за електрическо задвижване”, обясни Самуелсон.

Снимки: Volvo

Тагове: volvo xc40 volvo xc60
0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Ще ( преди 7 години )
    Казваш че, Волво са тръгнали по грешен път с електрическите двигатели. По пътищата се движат над един милион електромобили. За колко водородни автомобила си чул, да не питам видял по пътищата? Електромобилите са реалност водородните двигатели Утопия.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Рахмандиненджад Лий ( преди 7 години )
    Свето па ше си дое на карбураторите! Мани ги тия мотриси и *** на бензин и ток. Най-якото е да видиш таа ми ти клапа как като се изправи вертикално и от вътре се чуе едно арно смукобълбукане, ммм грррр
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    хаха то щеше да е комично, ама си представи блок с тесли... за всяка по 20 kw, и подстанцията ше клекне хахха.... еко небивалици
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    тоя долен ляв *** стоял и мислил и по едно време само стоял и измислил електическо волво представям си как собствениците прибирайки се в апартаментите си ще пуснат едни кабели от балконите за да си заредят бараките паркирани пред блока много фантастични филмчета е гледал
  • #6
    7 rate up comment 1 rate down comment
    пена ( преди 7 години )
    А *** се скъса да мрънка. Понеже знае, че електричките ще са скъпи а "на старо" няма да са далавера защото пак няма да има кинти за нова батерия. Но какво да се прави, света не се върти около ***.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Марш! ( преди 7 години )
    Я всички на трамвая и след туй на влака.Разглезихте се нещо. 1.5 ви стига на всичките.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Бай Онзи ( преди 7 години )
    При толкова метан на планетата тия тупани в тролея и трамвая се загледали...
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Volvo тръгват по грешния път. Електрически коли, да, но не с батерии, а с водород. И Тойота минава на водород.
  • #2
    5 rate up comment 10 rate down comment
    бегай се гръмни бе ( преди 7 години )
    ..аман от модерни лакирани амбреажи,..да електрифицира баба си тоя, глупости на търкалета.Да си гледа полу китайския бранд,ако иска и ветро перки да им слага.
  • #1
    15 rate up comment 12 rate down comment
    fen ( преди 7 години )
    Ще ме извинява тоя..... Не е най-важното колко коня може да измъкнеш от даден обем! И да кефът от 8 цил 320 коня сравнен с 4 цил 320 коня е несравним. Малолитражката при големи скорости и обороти почва да вие на умряло.... а големия мотор си мърка на ушенце.