Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Франция погва Карлос Гон заради дизеловите емисии

Шефът на Renault е вземал всички решения сам и отговорността е негова, се казва в доклад до прокуратурата

Франция погва Карлос Гон заради дизеловите емисии

Френската служба за защита на потребителите е препоръчала на прокуратурата да обвини лично главния изпълнителен директор на Renault Карлос Гон за предполагаемите измами в тестовете за вредни емисии. Информацията е на Reuters и само за няколко часа в сряда доведе до обезценка на акциите на компанията с 3.7%.

Франция погва Карлос Гон заради дизеловите емисии
При Карлос Гон не е имало никакво делегиране на правомощия, твърдят проверяващите

Прокуратурата започна официално разследване срещу Renault преди два месеца заради несъответствия в емисиите при дизеловите двигатели. Пътни изпитания показаха, че при модели на френската компания, както и на Fiat-Chrysler и Peugeot-Citroen, емитираните в реални условия вредни съединения надхвърлят до 10 пъти показаното в тестовете.

От Renault категорично отричат да са използвали измамен софтуер като този на VW. Вчера говорител на компанията каза само, че се оказва пълно съдействие на разследването и че Renault "запазва своите обяснения за съдиите, натоварени със случая".

Най-вероятно тези обяснения се отнасят до условията, при които системите за ограничаване на емисиите се изключват, за да не нанесат вреди на двигателя - обикновено при екстремно ниски или високи температури. Дори и в САЩ е позволено системите да се изключват при температури под 4 градуса по Целзий. При Renault обаче диапазонът им на работа е бил значително по-тесен - между 17 и 35 градуса. При тестовете за емисии, които се провеждаха досега при стайни температури, това не е отчитано.

Франция погва Карлос Гон заради дизеловите емисии
Тестовете за емисии досега се провеждаха при стайни температури, което обяснява големите разлики между тях и показателите в реални условия

Докато при VW обаче и до момента не е ясно до каква степен висшият мениджмънт е бил наясно с Дизелгейт, при Renault цялата командна верига е била отговорна, се казва в досието, подготвено от службата за защита на потребителите. Това включва и Карлос Гон, който според разследващите не е използвал "никакво делегиране на правомощия при одобряването на стратегиите за развитие на двигателите" - тоест е вземал решенията лично.

Някои наблюдатели изтълкуваха замесването на Гон като поредна стъпка от тихата му война с френската държава, която притежава част от акциите на Renault. Мениджърът от години се опитва да убеди правителството да продаде своя дял и да престане да се меси в делата на компанията. Наскоро Гон призна, че именно държавният дял е главната пречка пред по-нататъшната интеграция между Renault и партньора Nissan.

 

Тагове: fiat chrysler renault
0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Споко дилърчитътъ! ( преди 2 години )
    Въпрос: кога ще видите осъдена адвокатската кантора рено? Отговор: когато цъфнат налъмите.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Дошо ( преди 2 години )
    Както казваше многократно бате ви Дошо: Идва видовден и за най-големия тарикат, в случая със СОЦваген - гусина с ролетката, а в случая с другата полудържавна перачница рено - мосьо Гном!
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Въпросът не е това,че няма как да ги покрият. Просто излиза скъпо. При сегашната конглокенция се борят за всяка половин стотинка надолу. П.С. Няма такава смрад като след дизелово Пежо/Рено.
  • #3
    9 rate up comment 4 rate down comment
    none ( преди 2 години )
    Ако Рено не покриват изискванията за дизеловите двигатели, въпреки агресивният даунсайзинг който направиха през последните години, то никой производител с 2.0 литров дизел без ад-блю не ги покрива. Интересното тук е че и Пежо не покриват изискванията но до момента не са се сдобили с обвинения. Явно само непослушните отиват на съд ...
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Зньещ ( преди 2 години )
    Всички "голАми" меринджеи завършват по този начин, защото се интересуват не каква техника продават, а каква ще е максималната печалба от маркетинговия продукт, който наричат автомобил и как този продукт да е по-надалавера продаден на клиента и последващо сервизна еб.н
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    Едно не мога да разбера защо държави като Германия Франция сами си плюят по себе си главно с тия емисии на всички им е ясно че има манипулиране, но в САЩ 5000 кубиковите им дизелови пикапи са в всички норми.