Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Италианското Volvo, което изуми Щатите

Volvo 262C е първото луксозно купе на шведите, което обаче е произведено от Bertone

Италианското Volvo, което изуми Щатите

Volvo празнува 40-ия рожден ден на своя рядък, но изключително красив модел, наречен 262C. Той е представен през 1977 на автосалона в Женева, когато всички са удивени и го определят за „може би най-неочакваната версия на шведския модел“. Малко след това 262C е обявен за първия луксозен Coupe автомобил на Volvo.

Италианското Volvo, което изуми Щатите

Историята на стилното купе е доста интересна. Шведите искали да имат двуврат луксозен модел в гамата си, за да могат да привлекат нови клиенти в Америка, както и за да създадат нов имидж зад Океана. В тази връзка главният дизайнер на компанията по това време – Ян Вилсгаард – рисува първите скици на колата. След това проектът е предаден на италианския дизайнер Серджио Коджиола, чийто екип трансформира 4-вратото купе на Volvo 164 в двуврат прототип с по-нисък покрив. В момента този концепт е част от експозицията на музея на Volvo в Гьотеборг.

Италианското Volvo, което изуми Щатите

Под капака бил монтиран 2.7-литров V6 двигател, развиващ 140 к.с. Същият бил съвместна разработка с Peugeot и Renault и бил произведен в Дуврен, Франция. По време на фейслифта на колата през 1980, моторът бил модифициран – цилиндрите били допълнително разширени – което се отразило и на работния обем.

Италианското Volvo, което изуми Щатите

Без съмнение, стандартното оборудване на колата е било истински впечатляващо, дори по днешните стандарти. Всички модели били оборудвани с електрически стъкла, електрически прозорци, централно заключване, кожена тапицерия, темпомат, климатик, отопление на предните седалки, алуминиеви колела и автоматична радио антена. Като допълнение, клиентите получавали диференциал с ограничено приплъзване, избор от няколко касетофона, както и 3-степенен автоматик на мястото на стандартната 4-скоростна механична трансмисия. Последната опция се предлагала без доплащане.

Италианското Volvo, което изуми Щатите

Купето на Volvo 262C е ръчно изработено от Bertone и с него шведите се прицелват в Cadillac Eldorado и Mercedes-Benz 280CE на американския пазар. Продажбите били учудващо добри, а идеята на Volvo била да произвежда 800 такива автомобила годишно, но в крайна сметка шведите пуснали на пазара 6622 бройки в периода 1977 – 1981.

Италианското Volvo, което изуми Щатите

Интересен факт е, че шефът на Volvo по това време – Пер Гиленхамар – притежавал 262C като служебен автомобил. Неговата машина била от специална серия, задвижвана от 4-цилиндров турбо двигател. Допълнително били произведени 5 кабриолета, които били дело на независимата компания Solaire, но й били поръчани от американския клон на Volvo. 

Снимки: Volvo

Тагове: bertone volvo 262c
0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Alex ( преди 2 години )
    Хвали старото, но карай новото ...
  • #4
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    баща ти може да го завещае на сина ти и така поколение през поколение ще е семейна реликва
  • #3
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Един там ( преди 2 години )
    Един, Истински автомобил. Баща ми, има 740, Шест бутала, редови, атмосферен, 2,3 дизеляк. Мисля, че ги слагаха на первите транспортери ФВ. Просто прекрасна. На нея съм се учил да карам. Въпреки, че по моите разбирания е тромава - Поклон доземи..
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    KLASIKA ( преди 2 години )
    За това говорим!!! Съвременните купчини скрап с електроника са начертани от *** *** с капацитет на възможностите на ниво деца-идиотчета или в най добрия случай от маниакално-депресирани фенчета от колите на "Трансформърс".....!?!?!Перкетрансформарс-идиотчета правите новите коли така,а ..........?!?!!?
  • #1
    2 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    аеродинамиката е приравнена на външна селска тоалетна и като технологии и 90 години по късно е от началото на миналия век