IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen си намери заместител на WRC

Golf GTI получава доста промени за набиращите скорост серии TCR

Volkswagen си намери заместител на WRC

Напускането на световния рали шампионат от страна на Volkswagen в края на 2016 година беше една от големите новини в света на моторните спортове. А това се допълни от изтеглянето на Audi от световния шампионат за издръжливост и „24 часа на Льо Ман”. На практика състезателните програми на германския гигант вече не съществуват във вида им, в който ги познавахме в последните няколко години.

VW смени WRC с прогресиращ пистов шампионат

След „Дизелгейт” обаче VW Group се насочи в нова посока по отношение на състезателните си ангажименти – Audi остана в DTM, но и там има свиване на разходите и намаляване на колите, с които участва всеки един производител. Отделно от това Audi засили ангажиментите си в световния шампионат за електрически болиди Формула E, където работи като основен партньор на тима Abt, а Volkswagen заложи на най-новия, но и най-бързо развиващ се световен шампионат за пистови автомобили – TCR.

VW смени WRC с прогресиращ пистов шампионат

TCR е основан от бившият шеф на WTCC Марчело Лоти и представлява доста по-евтина версия на сериите, в които обикновено доминира един заводски тим, а другите играят ролята на догонващи. Няколко автомобилни производители подготвят автомобили за TCR, като философията на правилата е, че колите трябва да останат достъпни, а промените са ограничени и засягат двигателите, трансмисиите и за новия сезон – и аеродинамиката.

VW смени WRC с прогресиращ пистов шампионат

TCR версията на фейслифта на седмото поколение на VW Golf GTI се отличава със сериозни промени по отношение на аеродинамиката – раздути калници отпред и отзад, огромно задно крило, масивен дифузьор под задната броня и предна броня с нови форми, в която е инкорпориран солиден сплитър.

Що се отнася до задвижването – новият автомобил на VW за сезон 2017 в TCR отново се задвижва от 2-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбо, като мощността му е около 360 конски сили. Трансмисията е 6-степенна секвенциална, като предавките се сменят с лостчета на волана.

През миналата година VW Motorsport подготви 20 коли Golf GTI TCR, а за 2017 се очаква поръчките да са 30. Цената на всеки един от тези автомобили е малко под 90 000 евро без данъци и такси.

0 от 500