Показаният през миналата година седан Mercedes-AMG E63 впечатли с невероятните си качества, а сега дойде време и за премиерата на комби-версията. Тя се състоя на автосалона в Женева, където се видя, че технически този автомобил не се отличава от стандартния модел.
"Свирепото комби", както бе определена машината, разполага с най-големия багажник в класа - 640 литра, които се увеличават до 1820 литра при свалени задни седалки. Двигателят си е същият като при седана - 4,0-литров V8 битурбо, който в стандартния си вариант развива 571 к.с. и 750 Нм, а във версията S - 612 к.с. и 850 Нм. При ниски натоварвания половината от цилиндрите се изключват и така се пести гориво.
На практика тежащото 2 тона комби си е спортна кола. Базовата версия ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди, а S-ката - за 3,5 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч, но срещу доплащане лимитът може да бъде преместен на 290 км/ч. Адаптивното окачване влиза в стандартното оборудване, а карбоново-керамичните спирачки са опция.
И при двете версии моторът работи в комбинация с 9-степенна автоматична трансмисия AMG Speedshift MCT, чиито настройки се различават при варианта със задвижване на четирите колела. При стандартния Mercedes-AMG E 63 задният блок е с механична блокировка, а при S-версията - с електронно управление. Автомобилът има и специален дрифт-режим, при който задвижването е към задните колела, системата за стабилизация се изключва, а скоростната кутия минава на ръчен режим.
Големият конкурент на Mercedes-AMG E 63 досега беше Audi RS6 Avant, но на пазара скоро ще излезе и представеното в Женева Porsche Panamera Sport Turismo, което е не по-малко бързо. Така че се очертава доста интересен сблъсък.
Снимки: Auto Mail