След като станахме свидетели на спортното Audi RS5 Coupe, сега е време да обърнем внимание и на друга премиера, която Audi организира на своя щанд в Женева. Посетителите на изложение имат възможността да се запознаят с новия концептуален кросоувър, който се казва Audi Q8 Sport Concept.
Въпреки че засега е просто един прототип обаче, моделът ще влезе в производство през следващата година, а името на серийния му вариант ще бъде SQ8. Както личи от последното, новият автомобил ще се превърне във върховия кросоувър на Audi.
Колкото до концепта, той се задвижва от 3.0-литровия 6-цилиндров двигател, развиващ 470 к.с. и 700 Нм максимален въртящ момент. Сам, бензиновият мотор генерира 444 к.с., но същият е комбиниран с мощен електрически двигател с мощност 26 к.с. и електрически компресор, чиято функция е да намалява турбо дупката. От Audi твърдят, че Q8 Sport Concept е способен на ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.7 секунди, а максималната скорост достига 275 км/ч.
Дизайнът се характеризира с радиаторна решетка с осмоъгълна форма и „пчелна пита“, а отстрани са разположени големи въздуховоди за охлаждане на двигателя и спирачките. Всичко това е допълнено с боядисани в цвета на купето детайли, както и специален сплитър, които имат за цел да накарат предницата да изглежда още по-агресивно. Отзад се забелязва дифузьор от алуминий и въглеродни влакна, както и две изпускателни тръби с овална форма.
Флагманският кросоувър ще бъде позициониран над Audi Q7 и ще играе ролята на основен конкурент на BMW X6, Mercedes GLE Coupe и Range Rover.
На практика, новият концепт представлява спортна версия на концептуалния Q8, който видяхме по-рано през годината в Детройт. По отношение на пропорциите, той не се различава много от сегашната Q7-ца – дълъг е 5 метра и разполага с междуосие от 3 метра. Въпреки това, концептуалният Q8 е с 40 мм по-нисък. Линията на покрива му се спуска плавно надолу, а в интериора има четири индивидуални седалки. В серийната версия обаче, конфигурацията ще бъде класическа – две седалки отпред и тройна седалка отзад. Концептуалният Q8 има 630-литров багажник.
Представен като plug-in хибриден модел, стандартният прототип Q8 – подобно на оранжевия си спортен събрат – се задвижва от 3.0-литров TFSI двигател, комбиниран с електромотор и литиево-йонна батерия с капацитет 17.9 кВч. Системата тук разполага с 440 к.с. и 700 Нм.
От Audi твърдят, че концептуалният модел ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.4 секунди, а максималната скорост достига 250 км/ч. Средните нива на въглероден диоксид пък са 53 г/км. Мощността се разпределя към четирите колела с помощта на 8-степенна автоматична трансмисия и система за двойно задвижване quattro. Не е изключено хибридната система да се предлага и в серийния модел. От Информацията става ясно, че концептуалният Q8 може да измине до 60 км само на ток, а литиево-йонната батерия се зарежда за два часа и половина.
В задната част на купето се забелязват големи LED стопове, които се простират по цялата широчина на задницата. От Audi уточняват, че това ще бъде характерната черта на всички e-tron модели в бъдеще. В кабината пък Audi са оборудвали Q8 с ориентирано към шофьора табло, както и пълен набор от технологии и електронни асистенти.
Според официалната информация новият 12.3-инчов дисплей на модела предлага по-добра функционалност и по-висока резолюция, а новата концепция за управление на системите замества многобройните бутони и прави навигирането в менютата много по-лесно.
Снимки: Audi